fredag 23 juli 2010

Med ett glas vin i näven

Underbart att gå ut och äta med äldsta tonåringen. Att en 16-åring kan prata så mycket, så intensivt och oavbrutet är fascinerande. Och all kunskap som tre veckors intensivt P3-lyssnande gett! Jösses. Jag har matats med andra världskriget och Koreakriget i kortversion, diverse justitiemord och stundande valrörelse blandat med halta, lytta och enögda djur. Tack kära tonåring, världen i sammanfattning. Vår middag var toppen, bortsett den lilla detaljen att mitt kort saknade täckning. Tjoho! Och idag fick vi lön! Har jag fört över pengar? Nä. Hade jag pengar kvar? Nä.

Vi tog en promenad från centrala Södermalm till vår förort. Knappa timmen, och lite ont i fötterna. Däremot kommer jag att ha värsta träningsvärken i låren. Äldsta tonåringen tar så mycket längre steg än jag, och vi gick i vad som skulle kunna kallas rask takt. Imorgon hittar jag säkert äntligen en badring att sitta på.

4 kommentarer:

FLOOSAN sa...

mysigt det låter, ja förutom badringen då haha

Singelmamman sa...

Floosan: Mm det var jättemysigt, hela kvällen. Min träningsvärk däremot...

Singelmamman sa...

Oops. Förlåt jag glömde. Välkommen hit Floosan.

Agneta sa...

Hoppas dina pengar kommer tillrätta...!