lördag 17 juli 2010

Jajjamän foten i kläm

Eller rättare sagt har foten skuttats med en faslig smäll ner från en gunga med fart rakt ner i asfalten. Det var orsaken till det onda. Och fadern kan pusta ut. Det är "bara" hälens fettkudde som pressats ut och blivit inflammerad. Nog så smärtsamt och vila är modellen. I övrigt är tonårsdottern "pissed off" för att vi övriga tycker att byfest och pubbesök ikväll räcker. Vi borde göra mer istället för att sitta inne. Jag orkar inte och för en gång skull känner jag att det inte är mitt problem om hon har tråkigt. Jag har blivit klokare. Skönt.

7 kommentarer:

Agneta sa...

Inflammation är tråkigt och gör ont. Men det går ju över....

Fru Venus sa...

Mamma bestämmer ännu ;-)

Singelmamman sa...

Stort o smått: Det går över och vila är så bra.

Fru Venus: Enade vi mammor stå!...

Maj Korner sa...

Ibland är det faktiskt nödvändigt och bra att ha tråkigt. Ur tråkighet kan inspiration, kreativitet och insikt födas. Säg det inte till henne bara. :-)

Gafflan sa...

Ajaj, inflamation är inte roligt. Sura tonåringar är heller inte roligt men tror inte hon dör om hon har tråkigt ;D

Cattas liv och tankar sa...

Klok som en bok :-)

Singelmamman sa...

Maj: Du har helt rätt. Och jag brukade förr nämna Alfons farmor som sa så. Nu säger jag bara att hon får hitta på ngt själv om hon har tråkigt.

Gafflan: Det sura gick över och foten verkar också bli bättre för varje dag.

Catiiis: :-) Eller hur!