söndag 25 juli 2010

Efter regn

Så har det då regnat. Och det har regnat. Nu är det äntligen uppehåll. Men grått och tråkigt. Här i sommarstugan finns absolut ingenting att göra. Som jag vill göra. Drabbas av tristessus boring på en gång. Men bestämmer att jag ska läsa den bok jag tog med hit. "Bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson. Tyvärr har den efter ca 100 lästa sidor inte lyft ett dugg. Men, jag får väl ge mig till tåls. Det är ju ändå mer än 500 sidor totalt.

I eftermiddag ska jag hämta dottern och hoppas att hon haft det så kul som hon trodde. Tre tonårstjejer själva i ett hus i tre dagar. Ett hus nära ett stort köpcentrum. Kan det bli bättre?

8 kommentarer:

Realisten sa...

Jag tror det blir bättre när solen kommer tillbaka. Du behöver inte vänta länge, jag lovar. Eftersom jag börjar jobba i morgon kommer den då.

Suzan sa...

efter regn... kommer mer regn.. blah!

DDT sa...

Det regnar här med. Vilket naturligtvis inte är någon tröst alls. Men ändå...

Gafflan sa...

...och nu regnar det även på västkusten. Jag slår knut på ig själv av rastlöshet men det knepiga är att jag vill ingenting göra.

Madlar sa...

I gråvädret måste du väl ändå läsa något bättre än Kajsa? Nja, ingen av hennes böcker är något att lägga tid på.

Fru Venus sa...

Gillar inte Kajsa, bläää.... Jag jublade över 5 mm regn som kom över natten, vi hade mulet till kl. 9 på morgonen , sen har det varit samma helvetes hetta igen! En tjej som hittat mig via dig via Twitter(?) kommer imorgon! Jag ska möta upp dom med ett litet "överrasknings-Ålands-paket" :-) Kram

Anonym sa...

Normalt sett skulle jag säga att har det inte lyft efter hundra sidor lyfter det nog inte.

Singelmamman sa...

Realisten: Det ljusnar redan! :-)

Suzan: Mer regn...

Tjockisen: Du vet hur du tröstar...jo det tröstar att fler har det likadant.

Gafflan: Jag har diskat två ggr av rastlöshet, den som känner mig vet att det är illa!

Madlar: Beredd att hålla med.

Fru Venus: Jag förstår vem du menar! Kul! Får jag reklamroyalties? ;-)

Frunat: Håller med, men eftersom jag har tid så...