torsdag 15 juli 2010

Saker som Singelmamman gör och gjort istället för att arbeta och de lärdomar hon fått med sig av det

1) Ta bort plåster på skavsår på pektån. Ja jag har nu lärt mig att jag får skavsår igen om jag bär samma skor som när jag fick skavsåret första gången.
2) Dricka två koppar starkt kaffe och smäcka i sig en ljummen kanelbulle. Ja jag har nu lärt mig att min mage inte gillar vare sig mycket starkt kaffe eller kanelbullar.
3) Prova kläder, till exempel prova en kjol i en provhytt. Ja jag har nu lärt mig att jag sedan ska ta på mig den kjolen jag hade på mig innan jag provade kläder och innan jag går ut ur provhytten.
4) Ta fram de jobb jag la undan i tisdags och titta på vad som måste göras. Ja jag har nu lärt mig att de jobben inte blev ett dugg roligare, mer intressanta eller ens gjorda bara för att de fick ligga ett tag till.
5) Ta den snygga, långa papperssaxen och "putsa till hårstrånen som sticker ut" litegrann. Ja jag har nu lärt mig att det finns ett skäl till att frisörer har speciella saxar och att de är utbildade. (Frisörerna alltså, inte saxarna).

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

*asg* ja du vännen, man blir aldrig för gammal för att lära sig nåt nytt! Kram!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Visst är det härligt med all insikt och kunskap vi får! Kram

Gafflan sa...

Hihi...
Nr 4 har jag ägnat mig åt nu i snart två veckor. Idag, ÄNTLIGEN, fick jag tummen ur och åtgärdat "problemen".

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha!

Singelmamman sa...

Gafflan: Men blev det roligare?

Nilla: Jo, efteråt. Långt efteråt.