lördag 17 juli 2010

Ensamma


Jag och dottern tar oss nu till Astrid Lindgrens närakut för att röntga hennes fot. Hon kom hem från sin pappa igår och har haft ont i foten i två veckor. Och med min vetskap om hennes smärttröskel så har hon väldigt ont om hon säger det. Dessutom går hon som en skadeskjuten Trana. Jag hoppas för hennes pappas välbefinnande att det inte är ngt allvarligt. Och själv njuter jag. Tänk på alternativet den här dan. 22 grader varmt i luften redan nu, 24 grader i vattnet, strålande sol och jag är ledig. Du då, ska du göra ngt kul idag?

9 kommentarer:

Suzan sa...

oj, hoppas hon kryar på sig!

Fru Venus sa...

Båten, havet, idag igen... Men du, varför har inte fadersskapet sett den skadeskjutna tranan och tagit henne till läkare!!?? *morrar* Hälsa!

Realisten sa...

Hur har det gått? Får vi en uppdatering snart?
Jag ska göra Göteborg, i störtregn!

Maj Korner sa...

Hade hon gjort något som hon kan sätta i samband med smärtan?

Agneta sa...

Hoppas att det inte är något allvarligt med hennes fot.

Jag ska fortsätta packa upp och tvätta. Och så ska jag fortsätta bara vara...!

Lilla Blå sa...

Precis som ovanstående så hoppas jag det gick bra med foten?
På dagsschemat: läsa ikapp bloggar, möblera om, stryka tvätt. Vansinnigt upphetsande med andra ord. :)

Gafflan sa...

Hoppas det inte är något allvarligt med dotterns fot och att ni får en härlig dag!

Petra sa...

Onda fötter är inte kul...

Jag jobbar jag - kan man göra något annat? (*djup ironi*)

Singelmamman sa...

Suzan: Jo då, vila är modellen.

Fru Venus: *morrar också* Ja tänk om mannen tänkt lite... (här följer en liten rad oskrivbara svärdomar)

Realisten: Uppdatering kommer. Ingen fara och stackars dig.

Maj: Japp! Hoppat av en gunga och landat på asfalt med hälen. *suckar*

Stort o smått: Usch så tråkigt du har det. Nä inget allvarligt, vila räcker.

Lilla Blå: Ja attans så upphetsande saker du ägnar dig åt... Nä inget allvarligt, tur för hennes pappa!

Gafflan: En härlig dag och kväll, trots lite skurar. Tack så mycket.

Petra: Ja vad sjutton så beroende vi är av våra fötter! Och nä, du har inte så himla kul saker för dig.