lördag 4 augusti 2012

Vad menas egentligen?

Jag lovade att ni skulle få ett litet avslöjande i slutet av veckan. Det kommer här. Fler av er har Facebook och säkert läst alla fantastiska statusuppdateringar om god mat, många vänner, partyn, glada och nöjda familjer med mera. När jag kom hit till Italien med mina tonåringar gjorde jag samma sak. Skrev om glädje och lycka i en aldrig sinad ström av inlägg. Men hur är det egentligen?
Jo. Så här.
Huset är pyttelitet, ett rum som är kombinerad sovplats för tre, matplats, och allrum. Två tonåringar på en sån liten yta = stökigt. En extrasäng som jag fick, som är mer oskön än en spikmatta, och altanen är en gånger en och en halv meter. OCH det saknas champagneglas.
Men, det som också stod och som är helt sant är att just mina tonåringar förgyller semestern och livet så till den milda grad att jag skulle kunna resa vart och när som helst med dem. Även en sån här dag när jag inte sovit många minuter de senaste nätterna och har mensen från hell.

15 kommentarer:

Sus sa...

Vi har bott på 10 kvm i 2,5 veckor. Och det gäller att ha lite ordning och reda. Tycker jag. Det tycker inte Hjärtat, för en gångs skull!

Och inne är man ju ändå inte.

Men den där mensen..det var väl fruktansvärt onödigt?

Anonym sa...

Det finns faktiskt dem som bara skriver negativa statusuppdateringar på Facebook. Och de stör jag mig mer på, än de som förskönar.

Typ:
Varför ska alltid jag drabbas?
Jaha, så var skitvädret här igen!
Är sååå jävla trött!

Någon gång ibland är väl ok, men inte alltid.

Och vad gäller mensen, utan den hade du inte haft ditt/dina barn ;)

h sa...

Jävligt att mensen ska komma precis när det ska resas!! :P

Annars verkar du på det hela taget ha det toppen. :)

Småländskan sa...

Jag tycker det är så härligt att du så ofta skriver om dina underbara tonåringar. Det skulle flera föräldrar behöva göra!
Mensen från helvetet har jag sluppit! Vet exakt vad du menar. Då "på den tiden" kunde jag nästan inte förflytta mig när det var dags.
Krama om dina tonåringar och berätta att vi alla här ute vet att de är så älskade och uppskattade.
Nu ska jag ringa sonen bara för det!
Kramar

Snäckskalsdalen. sa...

Basic. Men det kan väl vara helt OK.

Osloskånskan sa...

Men du är i solen och värmen iallafall....

Singelmamman sa...

Sus: Det funkar alldeles utmärkt här med. Och ordning har vi, i köket. Räcker så tycker jag.

Rockiana: :-) Tänkte exakt så om mensen. Var tvungen att hitta något positivt om den. Och det här inlägget är till för att visa att det jag ser som något positivt eller i alla fall helt ok, kanske andra skulle dissa helt.

Helena: Huvudet på såäpiken där!

Småländskan: Tack. Jag berättar alltid vad jag skriver om mina tonåringar och vad jag får för kommentarer på det.

Snäckan: Absolut! För oss är det perfekt. Ville bara beskriva det mer nyanserat.

Osloskånskan: Vi klagar inte! Jo, lite, solen gör våra hjärnor mjuka.

Fru Venus sa...

Det ser likadant ut som det gjorde 1970 och 1971 hör jag. Måste man fortfarande ha badmössa i poolen? Kram på er!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ja på alla frågor. :-)

Sus sa...

Heja Rockiana!!!

Realisten sa...

Jag gillar ärlighet, vare sig den är positif eller negatif. Och jag förstår att du har fantastiska tonåringar. De har ju en fantastisk mamma.

Singelmamman sa...

Sus: Håller med.

Realisten: Tusen tack! Det var väldigt snällt sagt.

Anonym sa...

Man vinklar det lite som man vill :-)
Hur fick du reda på campingen? Har du bokat själv eller är det nåt paket med flygresan? Jag vill också, trots trångt och stökigt ta med mig familjen på nåt annat än de stora charter hotellen som annars är det enda jag bokar.

Singelmamman sa...

Fru H: Kan absolut rekommendera La Serra. Det är en svenskbyggd stugby. Googla på La Serra. Och billiga flyg finns alltid att få. Från La Serra går det sen en massa olika utflykter till sevärdheter runt omkring. Kostar ca 400 kr per utflykt. Men man kan hyra bil i närheten och själv besöka området som är värt besök.

Anonym sa...

Tack för tipsen!