fredag 10 augusti 2012

Men åh! ständigt dessa fel!

Ja ja, det är tur att jag och Ett stenkast är så oerhört toleranta att vi accepterar att notan var fel när det väl var dags att betala. Lite drygt tre timmar efter att vi tog första glaset vin. Ingen av oss protesterade, vi betalade DET glaset vin vi förmodades ha druckit. Och gick. De andra glasen vin vi i realiteten druckit verkade ingen vilja ha betalt för så då struntade vi också i dem.
Nu ska jag ägna kvällen åt att undvika OS, tvätta, boka tvättstugan och så var det något mer jag hade tänkt göra. Men mängden, obetald, vin har gjort att jag glömt det. Skönt, det var säkert bara något jobbigt.

10 kommentarer:

Shamrock sa...

hoppsan då

Realisten sa...

Vika tvätt kanske?

Anonym sa...

Sånna fel gillar jag :-) Jag undviker också OS från soffan där jag ligger...

Mammahäxan sa...

Ja, synd att du inte såg mig. Jag var ju till och med i Highwalley, där min mor bor. I flera dagar till och med.

Agneta sa...

Gratis är gott! Helst vin!!

Ett stenkast från Fyndet sa...

Ja själv blev jag alldeles förskräckt över vilken dålig koll personalen hade på antal konsumerade glas :)

Hamnade på middag med mina barn, deras far, söstra mi och hennes ättelägg på O'Learys när jag kom hem. Det var inte så tokigt.

Anonym sa...

Gratis är gott! Även om det härleder till glömska.

Singelmamman sa...

Shamrock: Eller hur!

Realisten: Nä, det gjorde jag i morse.

Fru H: Hoppas du kryar på dig. Lyckas du undvika OS?

Mammahäxan: Nästa gång måste du höra av dig till mig. Måste och måste, men det vore kul.

Agneta: Gratis vin var väldigt gott!

Ett stenkast från Fyndet: NollKoll! Najs avslutning! :-D

Anne med e: I det här fallet, alldeles särdeles gott.

Realisten sa...

Utan bildbevis?

Singelmamman sa...

Realisten: Sorry!