måndag 13 augusti 2012

Denna dag också en dag

Får börja med att be om ursäkt. Idag har nog semesterådran helt tagit över mig. Jag har inte gjort någonting att skriva hem och berätta om. För att du verkligen ska förstå jag ger dig en kort sammanfattning, en så kallad resumé, över denna dag i Singelmammans liv.
Jag vaknade av att klockradion stod och blinkade, nä det var inte sant, jag vaknade till ordentligt när jag kollade på klockradion och konstaterade att den stod och blinkade. Men eftersom jag tyckte att det inte hördes något från bygget utanför så gjorde jag en snabb uträkning i huvudet och tänkte att "den blinkar på 1.05, så då var det alltså strömavbrott vid typ 5"  och så somnade jag om.
När jag vaknade nästa gång blinkade klockan på dryga 2.30. Så då måste ju klockan fortfarande vara för lite för att en semesterfirare som jag ska gå upp. När jag sen gick upp glömde jag kolla vad klockan blinkade på, men då var den i alla fall 9.20 och jag väckte dottern som skulle träffa en kompis.

Sen hasade jag runt, vek lite tvätt, jag vet, foto saknas fortfarande. Funderade hit och dit på icke livsavgörande ting och drog till stan för en snabbis med Fru Venus. Fick även träffa herr Venus och Ole med fru. Himla najs.

Sen vet jag inte vad som hände med tiden men helt plötsligt var det dags för träningen med bästa Sus. Min motivation idag var ju inte på topp och det är ändå promenaden efteråt som är bäst. Väl hemma har jag faktiskt sett tonåringarna fler minuter ikväll än jag gjort sedan vi kom hem från Italien. Och ätit soppa.
Och nu är det alltså kväll i slott och koja. Och jag kanske ska ta min bok med mig till det erbarmligt dåliga ljus som energilampan, vid sängen, sprider.

5 kommentarer:

Ett stenkast från Fyndet sa...

Men det är ju semester och då finns inga måsten! Tycker du är bra som kommer iväg och tränar!

Anonym sa...

Du har fått en hel massa gjort ju! :)
Själv sprang jag 5 km trodde jag, men så var det bara 4,6 när jag rättade felet som runke per gjorde. Runke per gör ofta fel på mina rundor. Dumma Runke per!

Klankis sa...

Det låter nästan som att du varit ledig lite för länge?

Sus sa...

JA precis, du borde nog faktiskt gå till jobbet idag.

Singelmamman sa...

Ett stenkast: Jag är ganska bra på att fixa programpunkter på den annars tomma agendan.

Anne med e: Ja den mäter väldigt märkligt, ibland. Såg att jag fått någon förfrågan från dig ang Runken, får se om jag kan förstå vad jag förväntas göra.

Klankis och Sus: Nä. Inte alls.