söndag 26 augusti 2012

Fint folk

Det är dags att ändra på det gamla, dåliga, uttrycket "Fint folk kommer sent". Det är ju bara idiotiskt. Och nonchalant. Däremot skulle jag vilja påstå att jag igår fick träffa riktigt fint folk! Människor som är empatiska,  trevliga och som kan konsten att få andra människor att må bra.
Det var Sus, det var Tjillevippens morsa och Livet innan liten. Jag är så glad att jag fick vara med och skratta, prata allvar, klappa hundar och träffa övriga i Tjillevippfamiljen. En alldeles ljuvlig eftermiddag och kväll!

Idag ligger jag lågt. Och lyssnar på regnet och tvättmaskinen. I eftermiddag ska jag träna igen, nu är det dags att få in rutinen med minst fyra olika pass i veckan.
Men senare i eftermiddag ska jag träffa en vän också. Det blir kanske en annan sorts träning.

14 kommentarer:

Agneta sa...

Härliga människor är bra för hälsan!

Sus sa...

Ja hurra vilken kväll!

Anonym sa...

Instämmer med Sus. Vilken härlig kväll!! Kram.

Osloskånskan sa...

Härligt!

Fru Venus sa...

:-) Annan sorts träning?

Ting sa...

Härligt med fina vänner!

Kör hårt ikväll! ;P

Singelmamman sa...

Agneta: Mycket bra för hälsan!

Sus: Hurra helt enkelt!

Livet innan Liten: Och ett jättestort tack för skjutsen hem!

Osloskånskan: Som balsam för själen.

Fru Venus: Annan sorts träning? Ja typ, nya miljöer och social samvaro. Ungefär.

Ting: Ska träna som en iller ikväll.

Shamrock sa...

Kul med bloggträff. de låter väl ganska lika (tvättmaskinen och regnet) i alla fall känns det som att det är samma mängd vatten

Malla sa...

åh, kan tänka mig hur trevlans ni hade det!

FiA FIT sa...

Åh vad trevligt det lät. Men du... fyra OLIKA pass i veckan... Får du alltså inte springa två gånger?

Märta sa...

Kan bara hålla med: Tider passar man och den bästa lisan för själen är att umgås med energigivande människor. Har de dessutom valpar som är så söta att man bara dööör gör ju inte saken sämre. :)

Singelmamman sa...

Shamrock: Helt klart samma mängd vatten!

Malla: Supertrevligt.

FiaFit: Olika, som i att jag varvar, jo jag får absolut springa två gånger per vecka, men än så länge vill jag bara springa en gång.

Märta: De där hundarna alltså! Och deras lika ljuvliga matte. Det gjorde hela kvällen fantastisk.

Tjillevipp morsan sa...

Men fina människa..jag menar favorit;) Vilka ord.Jag blir lite stum här.. Tack själv för tusan. Jag har redan abstinens efter mer så kolla i kalendern, maila tomma luckor, jag kollar upp och så bokar vi in som vi sa.
Stor kram!

Singelmamman sa...

Tjillevipp morsan: Ett perfekt upplägg, ska genast kolla kalendern.