måndag 27 augusti 2012

Om jag ändå gjort som mamma sagt

Tjejen i 20-års åldern bredvid mig på t-banan pratar i telefon med sin pojkvän. Plötsligt tänkte jag att hon bytt samtal utan att jag märkt det för hon talar om för killen vad han ska äta för mellanmål och när. Hoppas verkligen att killen kan klara sitt jobb själv.
Jag funderar på om jag kan ge henne mitt telefonnummer så att hon kan påminna mig också. För min matlåda som jag tänkt ha idag innehöll inte alls det jag trodde. Så idag är jag utan låda.
I övrigt får jag avvakta med att sia om dagen, jag ska vakna först.

7 kommentarer:

Agneta sa...

Vad skönt det måste vara med en extramamma som talar om när och vad man ska äta! Slippa tänka själv :)

Anonym sa...

Äh fy! Jag vill då inte ha någon som talar om för mig vad och när eller hur. Väx up säger jag till båda!

Anonym sa...

Ooops.

Låter inget vidare att bli curlad av sin partner på det sättet, även om jag tror att det är extremt vanligt.

Realisten sa...

Hur kommer det sig att du inte har frusit ihjäl om du bara har haft långbyxor två gånger sedan i maj? Dagens stora fråga.

Singelmamman sa...

Agneta: Precis vad man troligtvis längtat efter när man själv flyttat hemifrån och är vuxen.
Inte.

Fru H: Säger exakt samma sak.

Ett stenkast: Stackars, stackars de som curlas säger jag.

Realisten: Jag är glad att du ställer en så väsentlig fråga. Jo, jag fryser sällan eller aldrig om benen, men däremot om axlar och armar.
Därför har jag klarat mig från att frysa ihjäl.

Mammahäxan sa...

Mmm. Det händer titt som tätt att jag önskar mig en personlig assistent som håller ordning på vardagen åt mig..

Singelmamman sa...

Mammahäxan: Jag vill också ha en egen assistent!