måndag 13 augusti 2012

Något jag missat igen förstår jag

Den där amerikanska, stora, hamburgekedjan har reklam för deras glas vid köp av någon av deras menyer. Så kallad OS-glas om jag fattar det rätt. Till varje glas finns det ett speciellt, nä unikt, armband. Så under hela OS kan jag köpa mat, få ett glas och det där armbandet. Men det här OS, som jag för övrigt inte sett mer än gårdagens handbollsfinal, det varade väl i två veckor? Glasen och armbanden finns det nya av, varje vecka, i sex veckor.
Idag är det en underbar måndag. Underbar för att jag tror att alla tonåringar kommer att sammanstråla här, hos mig, och underbar eftersom jag har semester. Det kan vara så enkelt ibland.

13 kommentarer:

Jenny Johansson sa...

Soran Ismael var suverän i sitt sommarprat. MYCKET kloka tankar! Ha en bra dag :)

Agneta sa...

Semester borde man ha lite oftare.

Suz sa...

Ha en amazing måndag!

Gafflan sa...

Alltså.
Jag jobbar och känner mig överväldigad av min olust till det hela men det brukar ju gå över... ;)
Kram

Anna sa...

Det är ju vinter-OS om mindre än 2 år. De kan ju köra armband till dess. Lite som julen varar till påska! Med uppehåll för något mästerskap under nästa år, som då får vara fasta..?
Prata med Lederhausen om det.

Realisten sa...

Inte torkat någon droppe än?

Snäckskalsdalen. sa...

Kommer dom hem till dig idag, dom små liven, härligt!
Jaa, du, sommarpratarna, har dom inte pratat färdigt nu, eller kan man typ "efterlyssna"???
Jag har inte lyssnat på många år för jag kan inte skruva fram rätt kanal eller program eller vad det heter.
Kramarna

Nina sa...

Unika armband är icke att förakta... inte enligt stor snabbmatskedja iallafall! =) Kan väl tänkas att de uppmärksammar paralympics också (börjar snart)men det där med att varje armband är unikt... är det inte alltid så? Eller hänger de ihop annars?! What knows! Härlig dag du verkar ha framför dig! Hoppas den blir lika toppen som den låter! Själv är jag tillbaks på jobbet... konstig känsla!

kram!

Anonym sa...

Asså, Paralympic har inte ens börjat ännu. 29 Aug-9 Sep. :)

Anonym sa...

Justja, Stefan Löfven och den där surdegsbagaren, vad han nu hette Sebastian Boudet? Absolut! Och Klara Zimmergren och David Hellenius. Yngwie, Neneh, Klara och Johanna Söderberg, och Heidi Andersson!
Ja, det var dem jag lyssnat på hittills som är värda att rekommendera.
orsten orkade jag inte lyssna klart på.

Knasterfaster sa...

Om du vill ha ett sådant armband så kan jag skicka ett till dig. Sommarpratarna! De har jag totalt glömt bort! Tack för att du påminde mig. Nu ska jag välja någon att lyssna till när jag "städar".

Klankis sa...

Jag vill också ha semester. Jobba är överskattat.

Singelmamman sa...

Jenny Johansson: Soran har jag tänkt att jag ska lyssna på.

Agneta: Mycket oftare.

Suz: Tack, det har jag haft.

Gafflan Ja, det brukar gå över, runt jul, för mig. Kramar!

Anna: Du är fan ett geni! Jag tror att Lederbyxan skulle gråta blod om han kom på den idén.

Realisten: Den som väntar på något gott väntar ofta för länge.

SnäckskalsAgneta: Hihi. De är redan i teorin, hos mig. Men sedan Italien har jag nog bara sett dem fem minuter. Kram

Nina: Det blev en fantastiskt bra dag. I sin enkelhet.

Anne med e: Kunde just tänka mig att hamburgekedjan inte tänkte på paralympicerna när de gjorde armbanden.

Anne med e: Stefan Löfven säger du? Klara och David har jag redan hört, de var kanonbra. Och Torsten Flink.

Knasterfaster: Tack men nej tack, inget armband för mig.

Klankis: Jobba är ofta väldigt överskattat.