tisdag 7 augusti 2012

Måste kolla önskelistan

Saker jag önskat mig nu när jag kommit hem från underbart varma och soliga Italien.

* Sova i min egen säng.
* Sovmorgon.
* Sova en hel natt utan att bli störd av ett disco som börjar kl 01 och slutar 03.
* Läsa morgontidningen i lugn och ro.
* Noll myror i köket. Eller för den delen, någon annanstans i lägenheten.

Ha! Jag visste det! Sak som absolut inte stod med på listan!
* Stopp i avloppet under badkaret.
Har du lust och kan komma med kort varsel, räck upp en hand! Först att anmäla sig till att rensa avloppet får jobbet.

7 kommentarer:

Småländskan sa...

*gilla*

FiA FIT sa...

Ha ha! LYLLO dig som varit i lovely Italy!

Anonym sa...

Äh, rensa avloppet och vila sen. Det är ju snabbt fixat!

Lena sa...

Plocka ur så mycket du kan ur avloppet, vatten och skit. Ta fram ett gäng trasor (rätt många), skruva av duschandtaget, stoppa ner slangen i avloppet täck över och i ordentligt med trasorna.
Sen är det bara att sätta full sprutt på vattnet, så brukar det lossna. Om det är stopp i badrummet vill säga.

Shamrock sa...

Men vem har proppat igen ditt avlopp när du varit bortrest?

Knasterfaster sa...

Jag undrar som Shamrock och så undrar jag om du inte har städhjälp?!

Singelmamman sa...

Småländskan: :-)

Fia Fit: Japp! Jag erkänner att jag är ett riktigt Lyllo!

Fru H: Visst är det. Men sååå tråkigt.

Lena: Kan du komma hit och visa, jag fattar inte.

Shamrock: Det var nog på väg redan när vi åkte. Och så har det gosat till och igen när det stått oanvänt.

Knasterfaster: Jo men de städar inte avlopp vad jag vet.