måndag 12 december 2011

Slåss gör jag inte längre

Det fanns en tid i min ungdom när jag alltid, känns det som nu, hamnade i slagsmål. Hamnade och hamnade förresten, det var väl så att jag helt själv gav mig in i bråken. Sitter och tänker på att uppta det beteendet för en kort sekund. Eller i alla fall ge snubben bredvid mig på t-banan en smäll. Han sitter och bläddrar i tidningen och vid varje nytt blad som vänds puttar han till mig. Jag undrar om jag stör mig på att han tar så stor plats i livet eller om jag bara är extra grinig idag.
Published with Blogger-droid v1.7.3

13 kommentarer:

MissC sa...

Kan han inte visa hänsyn förtjänar han att du knuffar tillbaka!

Malla sa...

jaa, jävla gubbe.

Knasterfaster sa...

Han är säkert kuvad hemma eller på arbetet. Det är bara när han sitter så där som han vågar ta plats. Låt den stackarn hållas. Han är inte värd att bli grinig på. K R A M

Ellen sa...

Jag är du. Eller du är jag. Det fanns en tid i livet då jag också lackade ur då och då och gav mig på folk. Mest synd var det om en utländsk kille som tog mig mellan benen.

Jag gick därifrån med en sprucken knoge.

Gafflan sa...

Jag tror att det är tur att jag inte åker buss eller tunnelbana till jobbet för jag hade stört livet ur mig.

Singelmamman sa...

Miss C: Sjukt stor plats tog han!

Malla: Exakt mina tankar.

Knasterfaster: Han gick som tur var av strax efteråt och då försvann min irritation också.

Ellen: En sprucken knoge kan vara SÅ himla värd! :-)

Gafflan: Jag brukar oftast inte märka saker kring mig. Men ibland, som i morse, då ser och hör jag allt. Mycket jobbigt.

Monica sa...

Tröttsamt!
Jag går igång om någon väsnas när dom andas, typ frustar som en tjur.
Då hänger smockan löst! ;)
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Åååh, har du en sån dag.....det är då man verkligen vill sätta igång och bråka och njuta av det samtidigt....men ju äldre man blir desto bekvämare blir man....kram

Snokis sa...

Har du sett den där fb-gruppen Macho i kollektivtraffiken, eller var den heter. Han borde ha hängts ut där gubbjäveln!

nillas liv på pinnen sa...

Va?! Var du en slagskämpe? Ditt väna väsen skvallrar inte om det.

Singelmamman sa...

Monica: Hahaha! Egentligen tycker jag att det är roligt när folk = andra stör sig på ljud i kollektivtrafiken. Men inte när jag störs. Kram

SnäckskalsAgneta: Ja fy så bekväm jag blivit! kram

Snokis: Den gruppen måste jag kolla.

Nilla: Hahahaha! Oj oj oj, vänta till jag får säga det på mitt jobb. Väna väsen! Där ser man.

Sus sa...

Jag hade glömt mitt paraply på jobbet märkte jag i morse..

Singelmamman sa...

Sus: Synd, paraplyer är bra att ha ibland.