torsdag 29 december 2011

Middag, fobiträning och skitsnack

Orkar inte laga mat och lite halvtrött på skinkmacka. Tog en Gorbys taco någonting. Den smakar skit, kunde jag väl gissat, och mer otippat, fisk? ! Smakar Gorbys alltid det? Har nog inte ätit ngn förut.
Idag har jag övervunnit en djupt rotad fobi. Att skala apelsin. Jag klarade det, och satan så god apelsinen var. Tur att jag bara hade en, annars hade jag nog skalat och ätit alla jag kunde hitta. Varför fobi kanske du undrar? Jag säger bara tänk snö, tänk skidåkning, tänk matsäck och tänk mig som 5-8 år. Kladdig upp till öronen, och sen på med lurviga, stickade vantar. Herregud det hann ju nästan bli midsommar innan luddet var borta från fingrarna. Snö och skidåkning har jag däremot inte någon förbi mot. (Ska det vara mot här, ser och låter bakvänt. Någon språkmänniska i läsekretsen?)

En helt annan sak, tror att jag nämnt det förut. ALLA BLIR INTE HÅRDA I MAGEN AV ATT ÄTA JÄRNTABLETTER. Och ändå fick jag en ny sort senast jag lämnade blod. Men, inget ont und so vidare, när tabletterna är slut om drygt 10 dagar, har jag nog minskat minst en storlek. Klädstorlek alltså. Annars då. Jag tänker inte tvätta eller stryka ikväll.
Published with Blogger-droid v1.7.3

13 kommentarer:

Cerulean Butterfly sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
blommaland sa...

jag tror det heter fobi mot.. och rädsla för.

det finns ett bra sätt att skala apelsiner på. om man har en matsked så kan man föra in den under skalet och sedan är det bara att köra med den kupade delen av skeden mot själva frukten. av någon märklig anledning har apelsinen nästan samma buktningsgrad som matskeden. på så vis slipper man få det där vidriga vita under naglarna samt att få fruktköttet totalt söndertrasat av fingrarna.

Agneta sa...

Gorbys, nä tack. Men när jag var tonåring på 80-talet hade jag en jeansskjorta i storlek XXL (och jag var XS) med Gorbys-tryck på ryggen PÅ FULLT ALLVAR!
Herregud så fult.

Snokis sa...

Den ser ut som skit också, MDKIBF.

Fru Venus sa...

Gorbys......tror jag ska ta med lite surbröd och av min svampsallad.

Monica sa...

Gorbys har jag inta ätit men därimot Billys panpizza.
Ingen höjdare!

Hoppas du inte lägger dig hungrig ikväll.. ;)
Kram

Gafflan sa...

Den där Gorby är inget att ha det håller jag med om.
När du pratade om fobi trodde jag att det var något så läskigt som att hålla en orm, klappa en spindel eller annat hemskt men kladdiga fingrar i luddiga vantar är minst lika läskigt. Heja!

Malla sa...

åh fy fan så äckligt. men dt mättade säkert och det var antagligen lite av poängen. vår middag var inte god heller.

Singelmamman sa...

Blommaland: Ok, jag tror också det heter mot. Skedtricket var oerhört intressant, det ska jag testa imorgon.

Gtort o smått: !Jösses, vad tänkte du på?

Snokis: DBIF du har helt rätt.

Fru Venus: Välkommen! Ja, ja, ja!

Monica: Då låter jag bli Billys nästa gång. Också.

Gafflan: Huvva! Nä jag tar mina fobier i väldigt små steg. Pyttesmå faktiskt.

Malla: Nä, tyvärr mättade det inte heller. Men imorgon ska jag nog laga mat, eller ta en skinksmörgås. Det mättar i alla fall. :-) Synd att inte er middag var så god.

The Queen of fucking Everything sa...

Oh. Trist. Jag skär alltid apelsiner- hatar också att skala!

Ellen sa...

Det kommer upp lite ord här i min hjärna.
Spartanskt
Öststat
Oår
Finska vinterkriget.

Det enda glamouriga med den där bilden är att man vet att du har tagit den och att du har fint porslin.

Kram.

Nina sa...

Gör paj på skinkan! Blir extra supergott!! Vanlig äggstanning, julskinka, broccoli, skivad tomat och ost... smaskens en fredag! Jag brukar göra pajskal på scones-deg (med grahamsmjöl) blir lite hårdare och väldigt gott... fast nu hade jag nog fått göra skalfri paj...

Fobi mot heter det ja! och ja, en något udda fobi om du frågar mig, men satan vilken tur att du blev av med den! Apelsiner är ju godast!!!

Jag blir inte heller hård i magen av järntabletter (får kapslar numera)... men inte åt andra hållet heller... fast jag tar dem inte sådär nitiskt varje dag... kanske varannan... drar ut lite på det liksom... eller när jag kommer ihåg! =)

40 idag, 41 imorgon, sedan är det över, klart, fixat! och vi är bäst! =)861set i ryggen... jo BÄST är ordet vi söker! KRAM!

Singelmamman sa...

The Queen: Vi är nog många som avskyr skalandet. Eller rättare sagt numera; ni är nog många. Kram!

Ellen: En väldigt bra sammanfattning av känslan. Vatten liksom! Da! Porslinet är finfint! KRAM

Nina: Jag gör som med allt annat, går all in. Sällan eller aldrig något lagom här. Så tabletterna ska tas varje dag. :-) Med resultat.
Visst är vi bra! Jag förstår bara inte hur svårt det är att räkna för mig, idag gjorde jag en för lite! *suckar* Men imorgon är vi klara. Bäst är ett bra ord för oss! KRAM