fredag 30 december 2011

Näst sista

Försöker återigen hitta inspirationen. Jag hittade ett gammalt bananskal som samlat på sig flugor. Inte två flugor, eller tio, nä snarare en triljon. Very nice. Inte.
Jag känner mig lite melankolisk idag. Inte på grund av saknad av det här året, åh nej. Det här året kan få ta slut snarast och ett nytt, bättre, roligare, varmare och helt klart enklare år kan få ta vid. Just nu vill jag tro att 12:an faktiskt blir så. Melankolisk förresten, jag är nog mer handlingsförlamad. Mentalt. Mina viljor har fastnat i varandra.

10 kommentarer:

Småländskan sa...

Ja du, jag hoppas och tror också på att 12:an ska bli betydligt bättre än 11:an varit.
Hoppas din melankoli "lägger sig" och att du skålar i bubbel när
12:an är i antågande.
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig.

Fru Venus sa...

2012 blir vårt år. på alla sätt! Vad finns det för alternativ liksom? KRAM

Chrissan sa...

2012 blir ett bra år. Det har jag bestämt! Kram

Singelmamman sa...

Småländskan: Jag ska skåla i bubbel hela dagen imorgon, jag kommer nog vara marinerad i skumpa framemot tolvslaget. Gott Nytt År och kram!

Fru Venus: Inget alternativ. Nästa år kan vi blicka tillbaka och säga att förra året hände inte. Kram!

Chrissan: Tusen tack för att du bestämt det! KRAM

Lilla Blå sa...

Varm och innerlig nyårskram från mig till dig. Ja, nästa år får gärna bjuda på lite goodies i bagen. Det är banne mig på tiden, inte sant?

Knasterfaster sa...

2012 låter lovande tycker jag. Kan på många sätt inte bli sämre men på andra sätt inte heller bättre än i år.

Shamrock sa...

Var hittade du det?

Singelmamman sa...

Lilla Blå: Banne mig! Varmaste nyårsKRAMEN!

Knasterfaster: Är det så?

Shamrock: Tyvärr i min papperskorg, på jobbet, i mitt rum.

Helena m. 4 sa...

BlocketRegel nr. 1:
Aldrig radera annonsen förrän varan lämnat huset...
- men borde inte Blockets kundservice kunna vara lite förstående?

Singelmamman sa...

Helena: Jag vet, men jag hade uppenbarligen en mycket attraktiv vara till ett väldigt bra pris. Var tvungen att stoppa alla mejl och samtal. Varan är såld nu.