torsdag 22 december 2011

Allt är relativt

Eller som min närmaste chef sa en gång; "allt är relevant". Det kanske det var, just då. På min avdelning har vi fått en ny högsta chef. Äntligen kan jag säga, för det har faktiskt saknats, nu har vi fått en som förstår och kan driva de frågor jag jobbar med.. Och som ger till exempel mig rätt att peka med hela handen. Jag gillar att peka med hela handen. Hela tiden. Och delegera. Jag är en hejare på att delegera, fråga mina tonåringar.

Men det var kanske inte det jag skulle skriva om, jag skulle berätta om min nya chef som varit här på jobbet i drygt en och en halv månad. Och redan lagt ribban. Nu är det inte längre någon som säger något som att mitt rum är stökigt. Bilden överst visar mitt rum. Då är följaktligen bilden nedan min chefs rum. Jag trivs med min chef.

11 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

haha organiserat kaos :)

Småländskan sa...

Såna chefer är bra, speciellt de som låter en peka med hela handen! Och som fattar att just det där pekanden kanske har nån betydelse, inte bara för pekandets skull alltså. Peka på du!

Fru Gårman sa...

Som du sa, i kaos är ordning. :)

Shamrock sa...

Tomt skrivbord = tomt i huvudet. Fullt skrivbord=fullt i huvudet

Singelmamman sa...

Ann-Sofie: Absolut!

Småländskan: Du förstår precis!

Fru Gårman: Eller hur.

Shamrock: Mycket i huvudet.

Gafflan sa...

Det ska väl synas att man jobbar för på ett rent och städat skrivbord jobbas det inte alls. Kaos i ordning.
Kram

Singelmamman sa...

Gafflan: Exakt! KRAM!

Snäckskalsdalen. sa...

Fast jag måste lägga in en liten kommentar, jag har en gång (du vet ju hur gammal jag är....) fått lära mig att det ser ut inne i huvudet som det gör på arbetaplatsen. Nu menar jag inget ont, men....Äsch, jag ville bara skriva det för när jag satt på kontor retade man mig för att jag sorterade gemen åt samma håll. Så kan det också vara. Och hur är det i hjärnan då, tro.....ganska enkelspårigt, tror jag.
Kramelikramar till dig från oss här!

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta: Om det är något du är så inte är det enkelspårig! Tvärtom. Så gemsorterandet var väl utslag av något annat kan jag tro. Många kramar till er alla!

Fru Venus sa...

Jag är ju inne lite på Agnetas melodi, ordning och reda, gem på fredag....tråktanten här då.

Singelmamman sa...

Fru Venus: Fast det är ordning i det som ser ut som kaos. I alla fall här.