onsdag 21 december 2011

Jobba hemma

Förmiddagen idag är jag hemma, i väntan på besiktning av lägenheten. Det ska sprängas precis nedanför min balkong, och byggas ett nytt bostadshus. Förtätning. Nu tillhör jag den skaran som ser fördelar med förtätning och jag visste om att ett hus skulle flytta hit när jag köpte lägenheten. Dessutom vill jag ju egentligen bo i stan. Annars idag. Litet besök på jobbet får det väl bli också. De sista julklapparna ska köpas och köttbullar ska rullas. Men först frukost.
Published with Blogger-droid v1.7.3

10 kommentarer:

Fru Venus sa...

Aha. Det blir lite annan utsikt när vi har balleparty då?

Fräsigt sa...

Drille på ballen. Fint. Jag längtar (ellen som bjöd in sig själv).
KRAM

p.s. Ångest. Älta. Känna efter. Gaza. Mmm...

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jajjamensan!

Fräsiga Ellen: Du är alltid välkommen! Det vet du!
KRAM!

PS svar. Älta och känn efter, sen orkar du vidare.

Malla sa...

Din gran är så fin!
Och tänk vad coolt med ett nytt hus, helt nära, säkert skitmånga snygga män som ska bo just mot ditt håll. Svinbra ju! Köp en kikare!

Västgötskan sa...

Sista julstöket, nice! :-)

Snäckskalsdalen. sa...

Va? Ska dom bygga på vår P-plats då, eller? Eller på kullen? Förtätning, ja, som i innerstan....det du!
Kramar

Tankar vid midnatt sa...

Fin gran du har - vi hoppar gran i år!
100 köttbullar rullades i går och i dag är det brunkål på G.

Småländskan sa...

Fin gran!
Sen vill jag önska dig och dina tonåringar en riktigt God Jul och ett härligt Gott Nytt år!
Jag följer dig här, som jag tror du vet, men jag kommenterar sällan.
Kram Singel!

Singelmamman sa...

Malla: Precis vad jag tänkte! Massor av schyssta snubbar att kolla in.

Västgötskan: Japp, nu är det bara skinkan som ska tas om hand.

SnäckskalsAgneta: Ovanför er P-plats. Och ja, jag gillar trängsel. :-)

Tankar: Brunkål, det har jag bara ätit en gång.

Småländskan: Tack! Önskar dig en riktigt God Jul också! KRAM

PS. Jag är glad att du hänger är, även när du inte kommenterar.

Sus sa...

JÄVLAR vilken gran!!!!! Perfekt!!!!

Och hus? Där borde ju jag bo då!