torsdag 29 december 2011

Årets bibliotikarie!

Höjdpunkten i DN är när bibliotikarien Jenny Lindh svarar på läsarfrågor. Som den här, måste man läsa presentböcker? Tyvärr är det lite svårt att hitta hela hennes svar på grund av all hemsk reklam som DN tycker sig behöva men under frågan från Mats och reklamen kommer hennes svar. I högerspalten också några förslag på hur du själv kan svara. Vad sägs om följande, lysande förslag:
Diktsamling. Du viskar: ”Språket häpnar inför tingen – och för ett samtal med dem.”

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jag anar ett litet Tranströmer komplex........
Våldsamt sug, har hört att det kan vara så när man är "knocken up"..........kramar

Tant Grön sa...

Jaa. Jag gillar hennes lilla spalt, skarpt.

nillas liv på pinnen sa...

Haha, underbart svar! =D

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta: Jag borde också skriva att jag inte är gravid. Om det inte är jungfrufödsel på gång...

Tant Grön: En dag måste jag nog bege mig till henne irl och hälsa.

Nilla: Eller hur! Kolla de övriga också.

Kattis sa...

Hon är så härlig! Älskade när hon för några veckor sedan svarade på frågan om hon var en misslyckad författare.
-Nej, en litteraturkritiker är en misslyckad författare. En bibliotekarie är en misslyckad litteraturkritiker. :-)

Singelmamman sa...

Kattis: Hahaha! Den missade jag. Underbart. :-D