lördag 24 december 2011

Så är julafton snart slut

Och jag med. Morgonen var helt ljuvlig, och ostressande med frukost i lugn och ro och paketöppnande. Sen stressade vi, som vi alltid gör precis när vi ska åka till min mamma och styvpappa. Vi fick till och med springa till bussen. Sen blev det lite lugnare igen. Tills vi kom fram. Den enda som inte skrek när de pratade hos min mamma var min styvpappa, han sa å andra sidan nästan ingenting. Inte jag och mina tonåringar heller. Sen blev det lite lugnare igen, när vi åt. Fast inte hela tiden förstås. I min familj pratar de med mat i munnen. Tonåringarna åkte efter lunch, till sin pappa, och jag stannade kvar, men när det skulle ätas en trettiotolfte gång samma dag så åkte jag hem. Jag har fem böcker på hög som jag ska börja på imorgon. Jag kanske till och med går upp tidigt för att lägga mig i soffan och börja läsa. Eller så går jag upp lite mindre tidigt och tar en joggingtur. Jag tror jag ska låta vädret få bestämma valet.

9 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Vilka böcker har du i din hög?

Singelmamman sa...

Nilla: Konsten att tala med en änkling, av Jonathan Tropper. Allt är i rörelse, av Lundell. Paparazzons heder, av Leif Davidsen. Islänningen Arnaldur Indridasons senaste två och Den enda lögnen, av Harlan Coben. Mest deckare.

Knasterfaster sa...

Hur du än gör imorgon så låter det som att du kommer att få en härligt avstressad dag.

Shamrock sa...

Vad är det för böcker?

Ellen sa...

God morgon och god fortsättning underbara du! Kram

Ting sa...

Vilken härlig juldag!
Paradis och böcker!

(fn + alt + L)

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Helt rätt, avstressande när det är som bäst.

Shamrock: Se mitt svar till Nilla:

Ellen: Detsamma till dig! Underbara du! Kram

Ting: Kan inte bli bättre! ♥

The Queen of fucking Everything sa...

Det är jättejätteskönt väder ute- i alla fall här. Det finns fördelar med snöfri jul, helt klart=) Stor kram och jag önskar dig en god fortsättning!

Singelmamman sa...

The Queen: Underbart väder här med. Jo, jag kan se vissa fördelar med en snöfri jul. KRAM!