fredag 16 december 2011

Helg

Tänk så enkelt det är att gå i affärer med vänner. Alla mina julklappar är nu klara. Och ändå hann Fru Venus och jag med att sitta i lugn och ro och prata. Nu tjugosex övningar senare och babianarmar som värker slår jag mig ned med ett glas rött och en kycklingmacka. Tonårsdottern förhör mig ingående om sanningshalten i mitt påstående att jag inte vill göra något mer ikväll. Än att ligga i soffan. Till slut säger hon: " Jag låter som en orolig tant va?" Jag kan bara hålla med.
Published with Blogger-droid v1.7.3

14 kommentarer:

Shamrock sa...

jag ska oxå ta mig ett glas vin - trevlig helg på dig

Ann-Sofie sa...

Trevlig helg!

Monica sa...

Ha en trevlig helg!
...Hörde jag en skål?
Kram

Sus sa...

Jag är sur ikväll. För min häl är knäpp i huvudet. (har hälar huvud?)
Och sedan tar vi resten på måndag.

Malla sa...

skål. jag dricker ett glas vin och gott är det!

nillas liv på pinnen sa...

Soffan is da shit.

Ting sa...

Skål Ann!

Singelmamman sa...

Shamrock: Trevlig helg på dig med.

Ann-Sofie: Trevlig helg du med!

Monica: Jajjamensan du hörde en skål! Kram!

Sus: Ok, jag vill höra allt på måndag! Hälhuvud? Nä det tror jag inte.

Malla: Mycket, mycket gott.

Nilla: Verkligen!

Ting: Skål och än en gång Grattis!

Knasterfaster sa...

Får du riktigt läsvärd post? Inte bara räkningar?! SKÅL!

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Ja, lite julkort, ett par tidningar, och sen resten en hög räkningar. Hade varit roligare att strunta i att läsa posten ännu några dagar.

Suzan sa...

Skål!

Singelmamman sa...

Suzan: Skål!

mockapocka sa...

Det är viktigt med återhämtning. Trevlig helg!

Singelmamman sa...

Mockapocka: Väldigt viktigt. Trevlig helg på dig med!