lördag 31 december 2011

En sista dag

En solig, krispigt kall dag. Jag ser att det inte är så många ute, alla har kanske fullt upp med att fixa inför kvällen. Den kväll som jag tyckte var på tok för lång när jag var liten. Inte för att det var svårt att hålla mig vaken, jag är född nattuggla, utan för att det inte hände ett enda dugg på hela kvällen. Bara sitta och vänta. Och sen var allt över. Nu när jag är lite äldre tycker jag att kvällen går på tok för fort. Knappt hinner vi sätta oss och äta innan  tolvslaget är över oss som en överraskning. Min enda förberedelse så här långt har varit att kolla att champagnen inte frusit där den står på balkongen, men det är inte så kallt, bara någon enstaka minusgrad.

Jag har just sålt det jag la ut på blocket, till en ung kille från Norrland, japp, från hela Norrland. Närmare bestämt från Umeå, han ska på nyårsfest på Södermalm. Jag har pengar. Det är trevligt.
Nu ska jag kolla tider för kollektivtrafiken så jag kan ta mig från mitt plejs till festplejset hos kompisar. Och sen ska jag planera in tiden för ligga-i-badet-dricka-champagne-läsa-bok. Tur att jag är en så strukturerad person att jag har koll.

14 kommentarer:

Fru Venus sa...

Hoppas det blir kul, men vad hände med fira-nyår-med-dottern-varianten? Gott nytt år till er alla! KRAM

Tant Grön sa...

Gott Nytt ÅR. Hoppas på ett fantastiskt bra år för dig, 2012.

oumberligating sa...

Ja visst är det tur att du är strukturerad! (ler)
Kolla tidtabeller ger höga vuxenpoäng....själv ville jag verka "wild and crazy" förra veckan så jag gick bara och ställde mig vid en busshållplats och väntade....det kom aldrig någon buss, den hade slutat går för över en timme sedan....ska fundera över ditt fina ord "strukturerad"!
Gott Slut och Gott Nytt såklart!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Gafflan sa...

Här är det också kallt och soligt. Massa människor som är ute och promenerar eller joggar (med eller utan barnvagn).
Vi firar med döttrarna så det blir lugnt.
GoTT NyTT År finaste Singelmamman!
Stor kram.

The Queen of fucking Everything sa...

Du HAR koll. På det som är viktigt i livet i alla fall.

Ett riktigt, riktigt gott nytt år till dig- jag är glad att jag har hittat dig och får följa dig. Kram och hoppas vi ses 2012!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Hon skulle varit med, men hoppade av i sista stund. Något hon nog ångrar nu... Har just pratat med henne. Kram!

Tant Grön: Det hoppas jag med. Och ett fantastiskt Gott Nytt År till dig.

Oumbärliga Peter: Nåja, jag kan nog inte hålla någon kurs i strukturerad. På länge, om någonsin. Jag gjorde som du, på julafton. Fick gå, åka tunnelbana, och till slut ändå ta taxi.. *harkel*.
Med hopp om ett Gott Nytt År skickar jag en, nä förresten, en massa kramar!

Gafflan: Gott Nytt till dig och hela familjen! KRAM!

The Queen: Kvinnan med kollen det är jag! JoSåAtt...
Ett fantastiskt Gott Nytt År till dig och självklart måste vi väl ses igen! Kramar!

Hökis sa...

Låter som en härlig kväll.
Är lite avis på badkar-dricka bubbel.
Vi har ju bara en sjö...
Gott nytt år önskar jag dig!
Kram

MissC sa...

Själv har jag inte haft näsan utanför dörren idag. Men nu börjar det bli dagx att hoppa ur min onepiece å ta en dusch inför kvällens kommande middag :)

Gott Nytt År på dig!

Singelmamman sa...

Hökis: Badkar är ljuvligt! Och champagne. Gott Nytt till dig med. Kram

Miss C: Gott Nytt År, och hoppa ur den där OP nu, det är dags. :-)

Tankar vid midnatt sa...

Ha en fantastisk kväll, hoppas din favoritdryck flödar i parti och minut.
Önskar dig framtidstro, glädje och KASAM!
Nyårskram från Lena

Snäckskalsdalen. sa...

Jag har inte lyckats sälja två splitter nya fönster som jag lade ut på blocket. Så kan det gå. Det var nog fel tajming.
Och bad och bubbel och bok...mmmmm......fast jag somnade i badkaret sist jag badade. No good.
Kramar

Singelmamman sa...

Tankar: Tack så mycket. Gott Nytt År till dig! Kram

SnäckskalsAgneta: Jag somnar inte, men blir uttråkad, och fullständigt orutinerat ställde jag champagneglaset en aningens för långt bort. Kram!

Knasterfaster sa...

Just nu i detta ögonblick kan jag inte tänka mig något underbarare än att fira in nyåret med ett bubbelbad och ett glas champange. Eftersom jag är ensam inne vid 12-slaget så kanske jag skall göra just så! Tyvärr har jag ingen champange (mer än den flaskan som du och jag ska dela någon gång) men jag har varit på Systembolaget idag (kors i taket) och där köpte jag en liten flaska cider. Cider bubblar ju det med. KRAMIS

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Den där champagnen måste jag komma över och se till att vi får dela! KRAM!