onsdag 14 december 2011

Det hade jag aldrig gissat

Skoltrött som få och övertygad om att lärarna och vuxna generellt, inget begrep underkastade jag mig gymnasietiden. Därför är det extra kul att idag inse att skrivmaskinens fingersättning och QWERTY är en av det nödvändigaste och bästa lärdomarna från den tiden. Det är idag en av framgångsfaktorerna i mitt jobb och underlättar absolut bloggandet. Undrar vad mina tonåringar hittar för dolda skatter från sin gymnasietid. Bilden ovan visar hur det ser ut när jag kommer hem och tonåringarna "härjat" i köket. Jag har världens bästa tonåringar!
Published with Blogger-droid v1.7.3

8 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag somnade inte.

Den där fingersättningen lärde jag mig aldrig vilket verkligen är sad. Hade jag gjort det hade jag nog varit klar med den beiga för länge sen.

Och, JA, jag tror du har världens bästa tonåringar. I alla fall på att göra rent i köket efter sig.

Sus sa...

Vi har ju det, du och jag =)
Äldstingen kommer en snabbis på lördag så det blir nog ingen träning för mig då.

Ellen sa...

Jag tänkte att jag skickar över mina barn till dig och så tar jag tillbaka dem när det blivit folk av dem, varma människa.

Såklart att tonåringarna blivit fina människor. DU är ju deras mamma!

Kramkramkramkram.

Snokis sa...

Maskinskrivning var en av de få saker jag var bra på i skolan. Synd bara att det kombinerades med "kontorskunskap".

Västgötskan sa...

Oj, ja så där hoppas jag att mina barn väljer att "härja" också! Helt ok! :-D

Singelmamman sa...

Nilla: Jag kan lära dig fingersättningen! Bara jag får läsa den beiga.

Sus: Du och jag! :-) Men ikväll blir det träning.

Ellen: Söta du! Skicka över dem bara. Tusen kramar!

Snokis: Hjälp, det måste jag ha förträngt, att det ingick något mer än att bara skriva maskin. Minns inte alls.

Västgötskan: Den bästa härjningen ever!

Snokis sa...

Skönt att se att de inte har adihadi förresten.

Singelmamman sa...

Snokis: Kanske enklare att de inte har det. Jag har ingen aning.