lördag 12 februari 2011

Jo men visst så kan det ju naturligtvis vara

Jag gnäller och gnäller, mest för mig själv och på Facebook om min förkylning. Men igår tog den en ny vändning. Snuvan är inte borta, men mycket bättre, nu kommer istället känslan smygande att jag kanske har urinvägsinfektion. Som ett brev på posten. Fast hade det varit brev hit hade det säkert delats ut försent eller kommit bort, för postgången här där jag bor... vänta, förlåt jag kom helt bort från ämnet.

Förkylningen var det. Jo, jag har inte ont och inte heller svider det, men jag får springa som en iller till toan stup i sekunden och jag är kissnödig hela tiden. Till råga på allt måste jag nog kolla andningen. Går lite trögt och tungt. Vore ju verkligen jättekul om förkylningen gått över till lunginflammation. Den trehundrafyrtiotolfte eller så. I övrigt mår jag faktiskt bra. Så gnället är bara för att ha något att göra.

Nu ska jag släpa med mig tonåringarna ut och gå, till centrum lite längre bort. Sen får vi se status på Singelmamman.

6 kommentarer:

Nica sa...

Men stackare - tar det aldrig slut?
Skickar krya-kramar - och hoppas att du får en fin lördag!

Singelmamman sa...

Nica: En fin lördag är det! Önskar dig detsamma, tackar för kram och skickar en stor KRAM tebaks!

Maj Korner sa...

Hörde häromdagen att tranbär är bra mot urinvägsinfektion. Fast du ska ju kolla upp det förstås.

Lungpaj har jag aldrig haft, det verkar okul.

Knasterfaster sa...

Sambon påstår också att han måste springa och kissa hela tiden. Han är dock mycket piggare idag. Vi har varit ute och gått i en och en halv timma. Han behövde inte kissa under promenaden. :)

illika sa...

En annan lyckad kombination är att ha en förkyning som börjar bli jobbig och dra ut på tiden, man går till husläkaren och får behandling mot lunginflammation för att ett pa rdagar senare ta taxi till akuten med blodproppar i båda lungorna. Jag hade faktiskt lunginflammationsbakterier också, så husläkaren hade inte helt fel...

Singelmamman sa...

Maj: Jag har också hört att tranbärsjuice ska vara bra. Men jag går nog till dokton på måndag.

Knasterfaster: Konstigt, jag behövde inte pinka på min promenad heller!

illika: Men fy sjutton! Hur yttrade sig detta? Och hur får man något sånt eleände? Hoppas att du är frisk nu!