tisdag 15 februari 2011

Vad bra det blev

Är i stan. Tänkte köpa jeans. Men först apoteket och lämna in recept. Men nähä produkten slut och inte kan de se om andra apotek i närheten har. Vi har ju avredjävlareglerat hela skiten. Nytt försök i morgon, blir till att ringa runt först. Ok, jeansen då. Jaha, sen jag gått ner drygt 10 kg har alla storlekar ändrats. De storlekar jag hade innan viktnedgången kan jag inte ha nu. De är för små. Nu krävs det mycket av Singelmamman för att hon inte ska tycka alltför synd om sig själv ikväll.

19 kommentarer:

4U2 sa...

Men hur kan det komma sig?

Maj Korner sa...

Men du. Det är ju bara siffror, inte ska du bry dig om det. Huvudsaken är att DU vet att du gått ner.

Livsnjutaren sa...

Va har du gått ner 10 Kg? Var satt dom? Hade du dom i väskan?

Osloskånskan sa...

Då kan du tycka synd om mig istället - som är 10 kg UPPENBART för feit!

Fru Gårman sa...

Alltså, felmärkta jeans och den där förbannadeavreglerningsskiten var ju bar blääää!!

DDT sa...

Jomen allt blir ju så himla mycket bättre när det blir konkurrens. Elen till exempel. Oj vad glad jag är över att få välja mellan en massa mycket dyrare alternativ än tidigare. Mycket bättre än billig monopolel ju...

Singelmamman sa...

4U2! Ja klädtillverkarna har helt enkelt bestämt att jeans helst ska vara i så kallad slim fit. Men jag är väldigt kurvig, överallt faktiskt.

Maj: Jag bryr mig inte, men det är omöjligt att hitta byxor.

Livsnjutaren: Haha! När vi sågs hade jag nog nästan gått ner allihop tror jag.

Osloskånskan: Ja då tycker jag synd om dig, OM du vill bli av med kilona alltså.

Fru Gårman: Mycket bra beskrivet, bläääää.

Tjockisen: Japp, dyra många alternativ, fler strömavbrott. Det säger ju sig självt att det är bättre. För att inte tala om rea på medicin. Den här veckan medel mot gonorré. Får skynda mig att skaffa det, gonorré alltså, nästa vecka är det väl munsår.

Malla sa...

det är så konstiga storlekar nuför tiden. och man går fan inte ens ner i vikt efter en rejäl jävla magsjuka. så korkat.

Gafflan sa...

Dumma jeans! Jag har ju också blivit av med lite vikt och man kan ju tycka att det skulle vara minst två storlekar på jeansen men icke, på sin höjd en. Om benen har blivit smalare så har i alla fall inte min mage blivit det.
Du tränar ju så mycket och bygger muskler och det är faktiskt mycket sundare, snyggare än lös fläbb som jag har. Så det så!!
Kram

Sus sa...

skumpa. Synd att det fortfarande är februari bara.

Singelmamman sa...

Malla: Va? Går man inte ner i vikt av magsjuka? Ja då ska ta mej fan inte jag ha det. Tack för att du sa till.

Gafflan: Tusen tack för det! Ja, jag känner mig mycket bättre nu, det är klart, men mina ben kräver visst kjol eller klänning. Synd, jag gillar jeans. Kram

Sus: Snart! Snart ska vi dricka skumpa, lovar att bjuda över er på det i mars!

Shamrock sa...

Har hört att man ska köpa byxor i Frankrike. Där syr de tydligen byxor efter hur en kvinnokropp ser ut och inte i plankmodell ala amerikansk tonåring. Ska vi ta en tripp till Paris?

Nina sa...

jeansstorlekar är ett j-la hittepå för att få oss att bryta ihop tror jag... felmärkta, felskurna och felsydda är de allt som oftast... har faktiskt hittat riktigt bra på HM iofs... men det sabbade ju min arga framtoning just nu så låtsas inte om det! Hoppas du hittar något som passar och att det du skulle ha på apoteket visar sig finnas någonstans, på ett apotek nära dig!

Singelmamman sa...

Shamrock: Jag hänger på! Absolut. Kan inte mer franska än att jag kan beställa champagne, vin och öl. Men det räcker ju långt.

Nina: Jag får nog lyfta blicken lite och leta lite bredare efter jeans. Och jag ska ringa runt till alla apotek i hela Sthlm imorgon. Kanske jag också kan få lite valium... kan behöva det.

nillas liv på pinnen sa...

Jävla underligt hörredu.

Singelmamman sa...

Nilla: Underligt är ordet.

Ting sa...

Lindex!
Och hörde jag skumpa?

Livsnjutaren sa...

Paris jag vill också med;)kan vi be någon sponsra,haha.

Singelmamman sa...

Ting: Ok, jag får väl sluta bojkotta Lindex. Ja! Hänger du på skumpa i mars?

Livsnjutaren: Sponsrad Parisresa det vore ju något!