fredag 4 februari 2011

Ljusterapi

De nya lysrören som jag och äldsta satte upp, fast mest äldsta, lyser så mycket att allt skit syns. Och då menar jag allt! De lyser så mycket att jag är tvungen att ha de släckta. Så var det med de.

I övrigt har yngsta nu kryat på sig från den kraftiga förkylning som yngsta dragit på hela veckan. Och som kronan på verket, lök på laxen, grädde på moset har yngsta nu lämnat över förkylningen till mig. Tusen tack, det var verkligen mer än jag begärde. Så snällt. Kanske jag äntligen ska hinna se alla filmer och program jag spelat in under två års tid. Och så har jag ju Corleone, som jag lånat av Fru Venus med man. Fast imorgon ska jag och yngsta baka. Kanelbullar och så såna där konstiga svindyra Macarons. Så får jag äntligen smaka hur de smakar.

Ni glömmer väl inte kvällens fest hos Caja! Lite lugnare tempo ikväll.

Bilden är ärligt snodd från Medan du sov/Metroblog

11 kommentarer:

Realisten sa...

Jag tror att det är Snokis som har smittat dig. Det kan bli så i bloggvärlden.

Fru Venus sa...

M.A.C.A.R.O.N.E.S......*gråter av saknad* så gooooda...*snyft* Hoppas förkylningen bara skräms. Nattikram!

Fru Gårman sa...

M.A.C.A.R.O.N.E.S vad fan är det? Eller, vid närmare eftertanke, jag vill nog inte ens veta. För det är säkert nånting jävligt gott som jag kommer att bli sugen på.
LCHF, jag ger snart upp.

Shamrock sa...

Jag har en jobbarkompis som är tokig i macarones, men själv har jag aldrig smakat. Ser fram emot en rapport så att jag vet om de är värda att vänta på

Petra sa...

Låter lika spännande som fiberhusk eller vad det hette. Men vad är det?

Singelmamman sa...

Realisten: Så kan det absolut vara.

Fru Venus: Ok, jag förstår, du gillar de där. Blir det gott kanske vi gör om det. Kram

Fru Gårman: Ok, jag antar att jag missade ett e. Nä jag tror inte att det är så goda.

Singelmamman sa...

Shamrock: Så du hann in här medan jag svarade på andra kommentarer. Rapport kommer jag lovar.

Petra: Små, marängliknande kakor med kräm emellan. Och receptet på Fiberhusk kommer, imorgon.

Malla sa...

dom är överraskande goda! jag trodde inte det. de är nog lätta att baka också, fast det är mot min princip att baka sånt som det inte är choklad i. Förutom bulla då. Och semla.

Gafflan sa...

Givmild dotter du har, jag har också sådana. När det kommer till lysrör så brukar jag också famla runt i mysbelysning för, som du skrev, skiten syns mindre då.
Sånna där maccaroner eller vad det hette har jag aldrig ätit men så bor jag ju på landet och här är vi inte så hippa o inne men tids nog kommer dom väl att landa i min mage också =)
Natti natt o krya på dig.
Kram

Ezter sa...

Har heller aldrig ätit denna plötsligt så populära kaka! Berätta om det var gott!

Singelmamman sa...

Malla: Hoppas de är lätta att baka, för jag ska sitta bredvid och titta på ochyngsta ska baka.

Gafflan: Jo väldigt generös är hon. Jag är inte heller hipp, så därför har jag inte ätit dem ännu. Sömnen var si och så.

Ezter: Utförlig beskrivning lär komma.