lördag 26 februari 2011

På väg igen

Väg och väg. På sätt och vis är det ju en väg. Vattenvägen. Mot hemmet, mot ett nytt bloggmöte. Knasterfaster med minsta kommer och sover över ikväll. Blir jättekul. En lärdom av den här resan till Fru Venus är att nästa gång ska jag ta semester en fredag, åka med kvällsbåten torsdag kväll, som förhoppningsvis då går i tid. Båten alltså. Och sen åka hem när de kastar ut mig, vilket torde infinna sig typ redan på söndagen. För det blev lite kort om tid nu. Och stackars lilla goa Totsie! Rakad lite här och där, med vätska i ryggen, hängig och lite blek. Inte vinner hon något skönhetsmästerskap direkt. Jag håller alla mina tummar, två, för snar och plötslig tillfrisknande.

Vattenvägen bjuder på ett fantastiskt islandskap. På den Åländska sidan var isen/isflaken närmare 20-25 cm tjocka. Tog kort som jag tänkte ladda upp här, bara för att upptäcka att sladden till mobilen ligger inlåst med mina smutskläder i bagagerummet. Så bild kommer sen.

En intressant notering är att många som åker den här båten har gjort en så kallad 24-timmars och nu är på väg hem. Men det som igår var passande och på en del, snygga kläder på discot/dansbaren är i dagsljus inte riktigt lika tjusfullt. Kan jag tycka, men så sitter jag ju också själv i yllekofta och är helt grå, grå, grå, och lite svart. Så partyt är ganska långt härifrån.

11 kommentarer:

Maj Korner sa...

Ser fram emot isbilderna. Du kan ju ta en bild på isen i drinken också.

The Queen of fucking Everything sa...

Bloggdroid! Underbar liten app=)

Realisten sa...

Har inte du väldigt ofta problem med det där med bilder? Bara en fråga alltså. :)

Osloskånskan sa...

Åh....nu längtar jag så efter er!

Nica sa...

Vilken möte. Två finingar!! Önskar jag vore med <3

Chrissan sa...

Nog fasen var det mycket is. Hördes om inte annat när vi skulle sova.
Hade båten sjunkit hade vi kunnat hoppa från flak till flak.;)

Fru Venus sa...

Eventuellt att jag kastar ut dig en söndag, fyra månader senare ;-) KRAM

Andreas sa...

Hej! Har precis upptäckt din blogg och tycker att den är rackans trevlig. Där har man en del att lära!

Mvh

Andreas

Agneta sa...

De andra kanske önskar att de satt i yllekofta och grå och svarta kläder. Det hade jag önskat om jag var i deras tillstånd...

Veronica sa...

Eller så tar du med dig mig nästa gång så åker vi bilvägen över och tar en färja som man inte behöver boka så noggrant... *s*

Ses snart?

Singelmamman sa...

Maj: Det blev ingen drink på vägen hem.

The Queen: Hm, jag har hTC...

Realisten: Nu ser jag din text väldigt dåligt.

Osloskånskan: Men vi måste ses snart!

Nica: Nästa gång så..!

Chrissan: Eller hur, precis så tänkte jag också.

Fru Venus: :-) KRAM!

Andreas: Tackar! Det var snällt sagt. Och jag kan lära dig allt jag kan. :-)
(det går tämligen fort)

Stort o smått: Hehe! Kanske det, senare på eftermiddagen tyckte de nog så.

Veronica: Klart vi ska ses snart! Lunch!? Och det låter bra med bil och färja. Kram