söndag 6 februari 2011

Jag är knappt vid liv

Snor i hela huvudet, hosta, klåda i hela munnen, och till råga på allt har någon kört över mig med en ångvält. Måste varit natt. Jag är jättesjuk. Men gnäller jag? Icke, sa nicke. Mina tonåringar hör inte ett enda klagomål. Jag ligger här och lider, i tysthet. Och snorar. Jag orkar inte ens se på alla de filmer eller program jag spelat in. Jag måste vara hemma hela veckan om jag ska hinna med att vara sjuk. Orka.

Jo jag har fött barn, två stycken. Jag har dessutom varit sjuk tidigare. Men det finns inget som är värre än att vara förkyld.

15 kommentarer:

Sus sa...

Äldstingen ligger totalt däckad hos pappan. Jag vill bara åka dit just nu..Förmodad halsfluss.

Krya nu då!

Fru Venus sa...

Men vännen.....ska jag komma över och ta hand om dig? Lite skumpa från båten som medicin? KRAM!

nillas liv på pinnen sa...

Nej, det är skitjobbigt att ha en riktig förkylning. Tycker synd om dig!

Tant Grön sa...

Stackars dig! Krya på dig och skäm bort dig under konvalecensen.

Gafflan sa...

Att föda barn är ju ingenting om man jämför med att vara förkyld...så det så!
Krya jättemycket på dig och stanna hemma från jobbet. Hade jag bott granne med dig så hade jag kommit med mat o dryck på stubinen.
Kramar

Singelmamman sa...

Sus: Stackars äldsta! Och jag ska absolut krya, så här kan jag inte ha det.

Fru Venus: JA! Kram

Nilla: Oh så skönt att du tycker synd om mig. Det känns redan bättre.

Tant Grön: Jag ska absolut skämma bort mig. Tack.

Singelmamman sa...

Gafflan: Eller hur! Men åh vad synd att du inte bor nära mig. Kram

Ezter sa...

Stanna hemma och kurera dig riktigt!

Singelmamman sa...

Ezter: Vilda hästar, eller vilda åsnor kommer inte att få iväg mig till jobbet imorgon.

Realisten sa...

Dö inte! Och jag tycker att det är okej om du låter bli att vika tvätt i kväll.

Petra sa...

Förkylningar är inge kul alls! Men jag kan trösta dig med att det varken kommer att finnas vilda hästar eller vilka åsnor i ditt hem i morgonbitti, så stanna hemma och krya på dig!

Maj Korner sa...

Men stackare dig! Och klåda i munnen låter riktigt jobbigt.

Knasterfaster sa...

Nu tycker jag att du ska trösta dig med Roger.

AprilSus sa...

Aldrig kul att vara sjuk! Hoppas du kryar på dig snabbt så du orkar kolla på filmerna. ;)

Singelmamman sa...

Realisten: Ok, jag väntar både med döden och tvätten. Men bara för din skull.

Petra: Du hade helt rätt! Inga djur alls, så jag ligger nu i soffan och kryar på mig. (när jag inte jobbar)

Maj: Jag får alltid klåda i munnen när jag är förkyld. Märkligt.

Knasterfaster: Det är bara du som har en Roger att trösta dig med. Jag tar te.

AprilSus: Ja vad är vitsen annars med att vara sjuk!