lördag 5 februari 2011

Hur man fixar tvn på ett enkelt och snabbt sätt

När jag och yngsta på förmiddagen hade tvn på så slutade helt plötsligt ljudet att fungera. Jag tänkte, får jag erkänna; ja ja, de där ComHem... vi stängde av. Nu precis när yngsta och jag ska soffmysa till melodifesten så är ljudet fortfarande borta. Eftersom jag är för trött och ändå inte kan ngt om ljudlösa tv-apparater ropar jag på äldsta. Som kommer och fixart snabbare än Carl Bildt hinner twittra. Äldsta tittar på yngsta och uppfodrande; du har pausat va? (vi har en inspelningsbar box som vi kan pausa och backa, i realtid.) Jo det hade ju yngsta faktiskt. Jaha, så har vi lärt oss det, pausar vi för länge så funkar inte ljudet. Jag vill ändå säga; ja ja de där ComHem.

6 kommentarer:

Suzan sa...

fniss

Fru Venus sa...

Jag ser äldstas blick för mig när han ser på yngsta ;-))

Singelmamman sa...

Suzan: Precis så var det.

Fru Venus: Ja och du ser helt rätt! hahaha :-)

Ezter sa...

Tur man har barn! Min dator var helt knasig i morse och ingen hemma!!! Tur det delvis löste sig själv!

Caja: sa...

*ler*/caja

Singelmamman sa...

Ezter: Mina tonåringar ska inte få flytta hemifrån, jag behöver dem.

Caja: Jag ler också, alltid! :-)