söndag 22 augusti 2010

Överlevarna

Att säga att det var riktigt trevligt är att ta i. Men god mat som jag själv lagat*, god marängtårta som tonåringarna fixat med en espresso till och gott vin. Det sista för att det hör till god mat. Sen lite slöande i soffan och äldsta tonåringen som fick starta om både bredbandet och det trådlösa modemet. Sen en härlig promnad. Nu mer slöande i soffan och någon middag blir det inte. Te och skorpor och tidigt i säng. Moahahaha! Hört det förut. Sänggåendet alltså.

Just nu känns det som en skön söndagkväll. Vackert väder, hyffsat vackra tankar i mitt huvud och en fin vecka att se fram emot. Första veckan på fem som jag är utan tonåringar igen. Det kommer att kännas tomt, men också ganska skönt. Istället får jag ju hit Fru Venus igen! Och på fredag ska jag göra två skojiga saker.

Nu ska jag sätta på den däringa koppen te.

*Oxfile med potatisgratäng och smörkokta morötter.

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Igen!? Det låter som om jag vore nära ett klippkort hos dig *asg* Hur många flaskor rabarbervin ska jag ta med mig? Räcker en resväska? ;-)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ja, det är väl bra att ha klippkort här hos mig! Nä du ska inte släpa så mycket med dig. Du ska vila! Jag fixar något här.

Fru Venus sa...

Okey...tar bara tre då, och lite bubbel...

Singelmamman sa...

Fru Venus: Haha!