tisdag 17 augusti 2010

Kom igen! Jag är beredd, rustad till tänderna kort sagt; redo.

Så är alltså semestern slut. På riktigt. Mina tre veckor med tonåringarna är slut, så också de fem "riktiga" semesterveckor när tonåringarna var hos sin pappa. Jag har haft en fantastisk sommar. Men ingen semester hittills har varit tillräckligt lång för att jag ska vilja gå tillbaka till jobbet. Men det kan göra det lättare att stå ut med hösten.
Något fel är det nog på mig ändå. Likt Pavlovs hundar känner jag lukten av jobbets kaffeautomatskaffe och till och med längtar efter det när väckarklockan ringde.
 Mot jobbet och kaffet! Hur startar du den här dagen?

10 kommentarer:

Suzan sa...

morgonpromenad! =)

Sus sa...

Kaffe, chill och morgontv.
En perfekt morgon!

S sa...

Kaffe, filfrukost, hysteriskt letande efter dotterns träningskläder (friidrottsskola i veckan), håret i tofs (för jag orkar inte piffa), mjuka kläder som inte klämmer (för jag orkar inte sträcka på mig), stretchingövningar i sängen (för den där rumpans skull), tuggar piller (även det för rumpan), stress (såklart, trots att jag vaknade tidigt), mer kaffe, väcka barn, fixa mer frukost, tja - sen åker jag till jobbet!

Ha en fin dag!

Fru Venus sa...

Kollar att arslet ser bra ut tills jag måste dra ner småtrosorna...

Ett stenkast från Fyndet sa...

Förvånade mig själv med att jogga/promenera 4,5 km vid 06.15. Det vet jag inte riktigt när det hände senast...

Kändes riktigt bra, såhär efteråt.

Realisten sa...

Med försovning. Andra dagen. Heja mig!

nillas liv på pinnen sa...

Vaknade tio över nio. Har sedan dess ätit frukost och hängt här vid datorn.
Shit, jag måste skärpa mig! Jag har ju en massa att göra.

Singelmamman sa...

Suzan: Härligt, det tog jag också, en bit till jobbet.

Sus: MorgonTV har jag aldrig kollat på. Skulle inte hinna med.

Stina: Oj!

Fru Venus: Nå, var det ok?

Ett stenkast: Tänk vad vi kan förvåna oss själva ibland!

Realisten: Så pass. Tja snart är det väl min tur då.

Nilla: Annat än att hänga vid datorn alltså? *konstigt*

Maj Korner sa...

Med att komma på mig själv att sjunga i hallen. Innan jobbet.

Singelmamman sa...

Maj: Det låter härligt! Eller lite tokigt... :-)