lördag 28 augusti 2010

Dvala eller kanske en övning inför vinterns ide

Dagen har börjat lojt kan jag säga. Lite tvätt har tvättats. Jag har slumrat fram till 12 och i mitt dvalliknande tillstånd har jag drömt om värme, närhet, känslor, bilkrock och att jag slog mina tänder i vattenkranen. En drömtydare önskas.

Jag hade kunnat tänka mig att slumra lite till, men då kommer jag väl inte iväg. Sommarstugan hägrar. Ikväll blir det kräftkalas hos bästa arbetskamraten G och hennes man. Imorgon är en ny dag. Hoppas jag.

10 kommentarer:

maria sa...

drömtydning: kanske ta lyckan när den dyker upp ?

ha en go lördag
kramen

Singelmamman sa...

Maria: Tack! Det skulle kunna vara så. Kram

Gafflan sa...

Drömtydning är inte min grej men kräftor är väldigt gott :D
Ha en skön kväll.

Fru Venus sa...

Klart som korvspad! All värme och annat mysigt jox kommer, men först en händelse som kanske krockar, lite olika viljor/åsikter. Kan göra ont som tandvärk men sen blir det bra. Skickar faktura ;-) Ha en trevlig kväll.... KRAM!!

Shamrock sa...

Själv studsade jag upp kl 6. Kom på att det var lördag men kunde INTE somna om. Så nu är jag VÄLDIGT trött. Ha det så kul på kräftskivan

Sigrid sa...

Hej! Jag läste i LD's blogg att din son inte gillade att kramas när han var liten. Det gör inte min son heller. Han är 2 nu, och är inte särskilt förtjust i varken kramar eller pussar. Jag har, sorgligt nog, blivit lite orolig över detta efs "alla andra" barn verkar överösa sina nära och kära med pussar och kramar i den här åldern. Så det var skönt att läsa det du skrivit i hennes blogg, speciellt som du skriver att han nu som tonåring inte är alls likadan! Vi gör så att vi aldrig nånsin pressar honom att pussas/kramas utan det får alltid komma på hans initiativ. Ibland frågar vi, men säger han nej så säger vi bara glatt OK! och gör/pratar om nåt annat. Både jag och min man är väldigt fysiska och kramiga, så till viss del känns det som en liten sorg att han inte är det, men det ska han aldrig, aldrig få veta!

nillas liv på pinnen sa...

Nå, är det en ny dag?

Singelmamman sa...

Gafflan: Kräftorna var goda och en trevlig kväll blev det!

Fru Venus: Tusen tack! På pricken... belöning/betalning kommer så småningom. Kram

Shamrock: Jobbigt det där att vara vaken för tidigt. Dagen blir ju så himla lååååång!

Sigrid: Tack för din kommentar. Min son höll gärna handen, och var nära på så många andra sätt att jag inte alls brydde mig om att han inte ville kramas eller sitta i knät. Han var väldigt förtjust i att höra sagor och då satt han gärna mycket nära. På gränsen i knät, och godnattpussar har jag alltid fått. Håll ut och fortsätt som ni gör idag, rätt vad det är så kommer kramar. Vi är ju alla olika. Hans syster däremot... hon var väldigt nära när hon var liten. Men är inte alls det nu när hon är tonåring. Tack än en gång för din kommentar.

Nilla: *funderar* Jag tror det.

Sigrid sa...

Tack själv för svar :) Sonen är också nära på annat sätt - vill sitta i knät när han dricker välling, vill att man läser sagor och är svartsjuk när hans lillebror är i famnen, så egentligen är jag inte så ledsen. Det är bara det där idiotiska sneglandet på andras barn! Men så är det nog också så att det är inte så många som skriver om när barn inte gillar sånt som de "ska" gilla och därför ser man det bara som att alla barn gillar att kramas och pussas, om du förstår hur jag menar! En liten gullklimp är han iallafall :)

Singelmamman sa...

Sigrid: Ja, det är lätt att snegla för mycket runt omkring. Det låter som min son, och då kan du kanske glädja dig åt en 16 åring som kramas offentligt!