söndag 29 augusti 2010

Dags för VAS* imorgon eller?

Försöker komma på när jag senast var sjuk. Tror att det var 2007 då jag hade lunginflammation, dubbelsidig och urinvägsinfektion på samma gång. Sen dess är det bara tonåringarna som har någon enstaka förkylningsdag. Men jag undrar jag, vad som är på gång nu. Har väldigt ont i halsen, ner bakom, eller blir det upp bakom...? öronen. Ont i axlarna och i skulderbladen. Det känns som om huden har krympt. Minst en storlek och svider gör den också. Snuvig är jag inte, men himla varm. Kan mina tre lager tröjor, långa mjukisbyxor och fårskinnstofflor ha med det att göra?

För övrigt kan jag tala om att om en lampa går i lägenheten/huset, så följer snart alla med. Idag drog lampan i ugnen sin sista suck. Och suckar, det gör jag också, nu måsta jag alltså leta efter två nya, minst, lysrör till kök och badrum. Och en ugnslampa, som jag inte ens orkade ta reda på var den sitter. (jo tack, att den sitter i ugnen det förstår jag)

Nu ska jag se om det finns några pengar på mitt konto och något roligt att se på tv. Vad som är mest troligt låter jag vara osagt.

*VAS= Vård Av Singelmamma

10 kommentarer:

Agneta sa...

Låter inget kul med ont och liten hud... Stanna hemma och kurera dig ordentligt.
Krya på dig!

Realisten sa...

Tror du inte att jag skulle kunna få ta ut VAS istället? Ja, om du låter bli att smitta mig förstås och inte blir så sjuk så du inte kan prata.
Krya på dig!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Nä för liten hud är trångt. Och tråkigt.

Realisten: Jo, men absolut. Smitta tänker jag inte göra, och så sjuk att jag inte kan prata! Skulle inte tro det.

Fru Venus sa...

Du ska vila nu, basta!! Jag tror mer på pengar än på nåt bra på TV...

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jag vilar, men känner mig bara utslagen. Hoppas verkligen du har rätt, för det som visas på tv gör mig inte glad.

Sus sa...

Bra.
Ta över min jävla sjuka nu.
Och krya!

Singelmamman sa...

Sus: Hm, vet inte om jag är riktigt mogen för det ännu. Men jag hoppas du är frisk imorgon!

Maj Korner sa...

*tyckersyndom*

Singelmamman sa...

Maj: Tack så mycket!

Maria sa...

JAG HAR PRECIS SAMMA!!! Obehag i halsen och bakom öronen och ner mellan skuldrorna.... vad fan är det för sjukdom????