tisdag 17 augusti 2010

Enkät

- - -Jaha kära Singelmamma, jag tänkte att du skulle kunna ta och fylla i en enkät så här första dagen på jobbet efter semestern.

Singelmamman: Ja, absolut, låter intressant. (Ja jag vet, men något måst jag ju säga)
- - - Ok, då lämnar jag över de här frågorna, det tar inte så lång tid, och tänk igenom frågorna innan du svarar.
Singelmamman: *tänker* Hade det inte varit bättre om den som skrivit frågorna tänkt igenom dem innan jag fick dem? Men jag ska inte vara kinkig. Ok, enkäten var det.

Fråga 1
Du kommer tillbaka från jobbet och tänker:
a) Härligt att vara tillbaka
b) Va fan gör jag här?
c) Jobb? Jag har inte jobbat sen jag slutade sälja ... på postorder.

Fråga 2
Din mejlkorg är full men innan du hinner ta itu med den kommer en arbetskamrat med ett jättebråttom-viktigt jobb som måste göras. Du;
a) Kastar dig över uppgiften och får sitta över en kvart, men din arbetskamrats tacksamhet är mer än väl värd det.
b) Svarar. "Tyvärr jag kan inte hjälpa dig den här veckan, kom tillbaka på tisdag nästa vecka får vi se"
c) Jo men absolut. Lägg det där ska jag kolla på det. (vilket år som helst)

Fråga 3
Din chef kommer ner vid fikat och sätter sig en stund. Just då råkar du säga;
a) Egentligen har jag ju semester hela den här veckan men jag kände att  det räckte med semester nu.
b) Nä men tjena, har du vaknat!
c) Min chef? Ingen aning om vem det är

Fråga 4
Du råkade försova dig andra dagen efter semestern.
a) Så fruktansvärt! Jag gick direkt till chefen när jag väl kom, 20 min försent och berättade det, när han var tillbaka från mötet.
b) Försov mig, njäe, jag tog det lite lugnt för att inte stressa för mycket.
c) Haha, ja jag fattade nästan inte vad som var fel, knappt någon var ju kvar för sjutton. Men så har vi ju sommartid så alla hade väl gått hem, typ.

Fråga 5
Det blir frågan om ett övertidsjobb på torsdag.
a) Ja det måste vi alla vara beredd på, övertid hör till..
b) Va?! Övertid nu? Nä jag har inte tid, min undulat har fått näbbfeber!
c) Hahaha! Övertid. Jösses gosse! du är allt rolig du. Inte en fet chans att jag slavar extra.


Flest A
Du är omtyckte, eller ja, inte direkt omtyckt, men någon måste ju få utstå alla gliringar när det går dåligt, när chefen bråkar eller när diskmaskinen är full.

Flest B
Du undrar, precis som alla andra, vad du gör på jobbet. Men chefen vågar inte fråga.

Flest C
Är du verkligen anställd här?

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

*ASG* En tiopoängare! Ha ha, just känns jag som mest C... ;-)

Realisten sa...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!
Just nu blev jag B, men om jag svarar i morgon är jag nog C.

Singelmamman sa...

Nä men! Blev ingen av er två en A? Nu är jag förvånad...
Fru Venus: Ja konstigt nog känner jag likadant.

Realisten: En B. Hm, nä det tror jag inte.

Realisten sa...

Jo, min undulat har absolut näbbfeber!

Singelmamman sa...

Realisten: Men attans, jag har hört att det är jättefarligt. Den, undulaten alltså, är sjuk!