torsdag 19 augusti 2010

En fin dag

Äldsta dog inte av min skönsång på morgonen. Inte heller ikväll när jag och yngsta sjöng igen. Vi delade ut mer presenter, och en blomma till tonårsrummet. Ingen av mina tonåringar vill egentligen ha blommor i sina rum, de är "livrädda" att blommorna ska dö. Jag lovar att vattna dem. Något jag ju är väldigt bra på. *host*

Nu är det dags att sova, för oss alla tre. Jag har min träning imorgon bitti, och tonåringarna börjar vid 8-tiden, båda två. Men innan jag somnar måste jag bara berätta. Jag åt lunch idag med en gammal gymnasiekompis. Senast vi sågs var nog drygt två år sedan. Och med henne är det som om avstånd i tid eller händelser i livet inte spelar någon roll. Vi har kommit ännu närmare varandra! Inte ens med min allra bästa ungdomskompis har jag "klickat" så. Tack bästa O för den bästa, och snabbaste :-) lunchen på evigheter! Jag hör av mig snarast om ny lunch eller det där glaset champagne och tar dig på orden  om hjälp med att göra ett CV.
Sov gott nu!

3 kommentarer:

Realisten sa...

Jag vill bara påpeka att jag också är väldigt bra på att sköta blommor. *host*

Suzan sa...

natti! :*

Singelmamman sa...

Realisten: Trodde absolut inte något annat.

Suzan: Sov gott!