fredag 13 augusti 2010

Det man inte har i huvudet kommer inte någon annan heller ihåg

Kommer ihåg att komma både hem och ner i tvättstugan och hänga upp tältet på tork. Att handla mat och mata tonåringar. *harkel* De gjorde maten... Tvätta och packa upp och bädda med rena lakan. Så med tonåringarnas, nåja den äldsta i alla fall, benägna bistånd hängde jag tvätten. Och raskt mot sängen, i ilfart faktiskt. För att inse att den skunk jag inte blivit av med de senaste dagarna inte var en skunk utan Singelmamman i egen hög person. Jag blir tydligen skunk av att tälta, låta bli att duscha ett antal dagar, använda samma kläder flera dagar i rad och däremellan jogga mig lite svettig. Härligt att skutta skunkig ner i nybäddad säng då! Inte. Suck, en omväg in i duschen och nu sitter jag och väntar på att håret ska torka.

Under tiden kan jag säga att jag har haft en alldeles, alldeles underbar semester på Åland. Tyvärr har de där österut alldeles vansinnigt korta dagar. Mycket kortare än vi har. För jag och Fru Venus hann knappt med någonting! Och än mindre prata med varandra. Fattar noll.

PS. Vill du veta en hemlighet om Fru Venus?

5 kommentarer:

Suzan sa...

så klart!!! *nyfiken i en strut*

Sus sa...

Instämmer!

Fru Venus sa...

VA!!?????

Agneta sa...

Jaaaa!!!! *nyfiken*

Singelmamman sa...

Hihi! Jag förstår att ni är nyfikna. Men Snart ska jag berätta!