onsdag 25 augusti 2010

Hälsokontroll

Efter precis en månads semester med god mat, gott vin, lite mer gott vin och sol så hade jag i måndags gått ner tre hg. Idag ska jag göra en liten hälsouppföljning, väga med mera. Vid lunch tar jag semester! Idag kommer Fru Venus och vi ska prata, äta gott, dricka säkert ännu godare vin. Sa jag att vi ska prata?

Ett problem bara. Vad ska jag bjuda på till middag? Hade tänkt fisk, men det åt ju Fru Venus igår, hennes, som jag tror, goda torsk. Hjälp till nu, kom med bra middagsförslag. Är det åt GI-hållet gör det inte så mycket. 

Nu iväg och träna. Eller ja om en halvtimme.

7 kommentarer:

Gafflan sa...

Något med kyckling kanske?

Realisten sa...

Jag är ju mathadikappad så jag ska nog låta bli att komma med ett förslag.
Jag förstår att du ältar armbandet.

Anonym sa...

Kyckling är ett bra förslag. Kanske i kombination med bacon? Med en rejäl sallad (tomater, komater, fetaost, vindruvor ....)Glass med hallon som dessert? Å så en kopp espresso efter allt .....

Sus sa...

Flygande Jakob, en klassiker, men ack så god.
Eller ngn god gryta i regnrusket?
Lasagne? Men det är ju inte GI...
Sushi? Plättlätt att göra egen.
Wok?

Äg, jag suger ju på GI.

Cattis sa...

Gör en god sallad (blandat grönt, jordgubbar, färsk sparris, röd lök mm)med bacon, kyckling och grillad Halloumi. Gör en dressing med creme fraiche, vitlök och en halv köttbuljongstärning.. Voilá!

Servera med ett stort glas rött!!!

Ha så mysigt!!

S sa...

Undrar vad dopingprovet visar nu?
På hälsokollen alltså?
*s*

Hopaps ni har trevligt!

Agneta sa...

Min favorit just nu är att köpa färdig salladskyckling, den i kyldisken och inte den djupfrysta, och sen göra gryta på den med grädde eller crème fraiche, sambal oelek, lite örtkryddor, paprika, soltorkade tomater.... Och kanske quinoa till det, som ju lär vara nyttigare än pasta.

Mycket och gott vin bör intagas till det! Men det förstod du säkert...!