måndag 16 augusti 2010

Nöjd, nöjdare inte så pjåkigt

Yngsta har nu dammsugit och det blev ingen shopping mer än en stillsam fundering på ny skolväska. Och kors i taket och dra mig baklänges! Den väskan jag önskade att det skulle bli, var den som var mest intressant. Men vi köpte ingen. Det ska funderas lite till. Väl hemma satte vi i nya påsar i dammsugaren och tonåringen tog raskt, jo det är sant! tag i dammsugaren och fixade fint i sitt rum. Ligger det en hel kennel begravd här någonstans måntro?

Äldsta tonåringen gör socialtjänst. Besök, frivilligt, hos mormor och morfar. I över två timmar nu. Ja attans, jag undrar om det är mutor med i bilden.

För övrigt undrar jag två saker; varför är inte alla tecken typ ? tillåtna i inläggsetikettraden och hur sjutton får jag till det med ett överstykningsstreck över ord i en mening? Förklaring tack!

16 kommentarer:

Petra sa...

De där datoriserade frågorna vet jag inget om, men däremot undrar jag om du har wordpress och om det är bättre än blogspot.

I övrigt händer det kanske att barn är snälla ändå? Utan begravda hundar? Det var vi väl alltid förr? Eller minns jag fel?

Förmodligen. :)

Singel i storstan sa...

Du markerar ordet du vill ha och markera överstrykningsstrecket i verktygspanelen...

Singel i storstan sa...

Du kanske har fel verktygsfält där denna knapp inte finns. För att ändra detta går du in under inställningar, fliken grundläggande och scrollar ner till nästan längst ner på sidan och kryssar i "uppdaterad redigerare". Då blir verktygsfältet annorlunda och du har denna knapp.

S sa...

Åhå, då fick jag lära mig göra överstruket, det har jag funderat över! Tack!

Vi måste också dammsuga och jag är bra på mutor - kommer hon hit sen?

Gafflan sa...

Här skulle det också dammsugas men Fru Gafflan har visst heller inga dammsugarpåsar...synd...tyckte inte döttrarna. Ja ja dammet under deras sängar ligger väl kvar kan jag tänka...attjoooo på det :D

nillas liv på pinnen sa...

Just det!
Stinas redogörelse, alltså.

Maj Korner sa...

Det är payback-time och de har insett det! :-) Fast förresten sa Fru Venus att dina ungar var jättetrevliga. Ju.

Och tack till Singel i Storstan! Nu har jag också fixat till det där!

Agneta sa...

Oj. Undrar vad det är de vill...?! Spännande ju!

Singelmamman sa...

Petra: Jag har blogspot och är helt nöjd. Än så länge. Och självklart är mina tonåringar snälla utan baktankar. Fattas bara annat.

Singel: Du fick ett eget inlägg. Tusen tack för hjälpen!

Stina: Om det är något hon är bra på så är det att ta emot mutor. Ja visst ja, dammsuga också.

Gafflan: Ja de där tussarna under sängen ligger kvar, även efter dammsugning ibland. Ihärdiga rackare.

Nilla: Hon och jag kan komma och så dammsuger hon och du och jag gör något roligt.

Maj: Jag är den första att ge Fru Venus rätt på den punkten. Är mycket stolt över mina två.

Stort o smått: Ja eller så ville de göra detta. Vi får se.

Singel i storstan sa...

Jag hjälpte ju fler minsann! :-)

Singelmamman sa...

Singel: Ja det gjorde du verkligen! :-)

Suzan sa...

Man kan överstryka i htlm också genom att skriva < s t r i k e > OCH DET SOM MAN VILL SKRIVA HÄR < / S T R I K E > (fast utan mellanslagen på strik-orden ;)

Suzan sa...

Man kan överstryka i htlm också genom att skriva < s t r i k e > OCH DET SOM MAN VILL SKRIVA HÄR < / S T R I K E > (fast utan mellanslagen på strik-orden ;)

Singelmamman sa...

Suzan: Tack! Det ska jag komma ihåg. Kan vara kul att göra på mitt jobbs intranät ibland... haha!

Selma sa...

Hela saken med ungdomsbeteende låter mystisk, mycket mystisk.

Singelmamman sa...

Selma: Eller hur!