söndag 29 augusti 2010

Berusande


Doften av de varma, övermogna äpplena både på trädet och på marken är nästan berusande. Hann få en kort stund i solstolen innan molnen drog in. Frukosten ute och det enda som hörs är bin, fåglar, flugor och den galna grannen. Han som hela sommaren snickrat, sågat, slipat eller på annat sätt fört oväsen. Själv gör jag ingenting förrän jag tränat. Grodan på bilden syns då och då skutta omkring. Och just nu dog en spindel, den råkade hamna under min fot. Tänk som det kan bli.

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Och hur blev det då??

Suzan sa...

tänkte exakt samma tanke häromdagen när jag andades in övermogna äpplen =)

Realisten sa...

Och grodlår är gott.

Lisa sa...

padda.....kanske en prins?

Shamrock sa...

Har du pussat grodan än för att se vad den förvandlas till?

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jag återkommer om det...

Suzan: Ja det var värst vad de doftar mycket! Undra på att alla bin är galna...

Realisten: Det tror jag också, men den här rackaren vill inte lämna ifrån sig sina.

Lisa och Shamrock: Den lät sig inte fångas och pussas heller.

Märta sa...

Hösten har verkligen sin charm!
Och det har grodor också! :)

Singelmamman sa...

Märta: Absolut!