söndag 24 januari 2010

Välkommen i de blondas gäng

Cicci Realisten har gått från brunett till blondin. Jag är absolut inte den som ska varna. Men Singelmamman och Cicci är också fejsbokvänner, men på ansiktsboken har Singelmamman ett alias och därför blev hon helt förvånad när Cicci i en kommentar nämnde mig med mitt alias.
Är du verkligen beredd Cicci?

Förtydligande efter att ha läst alla, Ciccis, kommentarer: Jag är inte van att läsa mitt namn utskrivet av Realisten, och glömde bort att jag inte är anonym på fejan. Detta kan bara hända när man är blond, och mer än tillåtet virrig.

16 kommentarer:

Ting sa...

Vill du att jag ska skjutsa henne till psykakuten?

Singelmamman sa...

Ting: Va?! Det trodde jag du redan gjort. Sånt kan man väl inte vänta med för länge?

Realisten sa...

Det beror förmodligen på mitt nya blonda jag, men jag fattar inte det här inlägget. Vart, när och hur har jag nämnt dig med ditt alias?
Beredd är jag aldrig på någonting och den där skjutsen verkar det aldrig som jag får.

Ting sa...

Vänta du bara RealistCicci!

Singelmamman sa...

Realisten: Ha ha, du är mer blond än jag. Gäller alla kommentarer där du nämnt mitt riktiga namn. Jag är inte van att se mitt namn nämnas av dig. Du kan ju inte ha samma problem, du heter ju samma sak på fejan som på bloggen.
Du och jag kan samåka. Det blir nog bäst så.

Realisten sa...

Tänk på att jag är ny i de blondas gäng, jag tror att det är extra svårt för mig just nu.
Fast jag vet fortfarande inte om jag fattar...hahaha.
Du menar väl att jag nämnt ditt riktiga namn på FB? Inte i min blogg hoppas jag. Jag blir livrädd, på riktigt.

Singelmamman sa...

Realisten: Jag ska genast sluta att förvirra dig, och mig själv.

Sus sa...

Öh...va?

Singelmamman sa...

Sus: Va, vadå va? Allt är väl glasklart?

Realisten sa...

Hahahaha! Att läsa de här kommentarerna är som att titta på världens bästa komedi. Eller det där var egentligen ingen bra liknelse för jag tycker oftast inte att komedier är roliga...men...äh du fattar vad jag menar.

Ting sa...

Fan samåkning.
Du är ingen dum blondin du!

Singelmamman sa...

Realisten: Japp jag fattar. Det är för att det inte är en komedi som det är roligt.

Ting: Åh du har så rätt.

Realisten sa...

Nu när jag läste förtydligandet blev det ännu roligare.

Singelmamman sa...

Realisten: :-D För att inte tala om vad alla andra måste uppskatta den här dialogen.

Sus sa...

Jag fattar ingenting fortfarande.
Säger det mer om er än mig...?
Hoppas jag.

Singelmamman sa...

Sus: Vill du verkligen veta!