fredag 15 januari 2010

Ser ut som jag stavat fel i rubriken, men det är så, tö och inte snö. Brukar inte ofta ägna mig åt väderfunderingar, gillar rejäl kyla med eller utan snö. Gillar ännu mer rejäl värme utan snö. Men detta, några plusgrader och fult, grått, trist och blött. Ta bort. Så är det så att kylan nu gett med sig, så töa fort som satan och låt det bli vår, NU!

Annars så är dagen riktigt bra. Skulle till och med kunna säga väldigt bra. Och i helgen finns inga måsten. Utom ett, som har med mamma och styvfar att göra, men detta är enda gången jag kommer att nämna det. Lite bandy blir det imorgon, träffa äldsta tonåringen, och lata mig. Det sista är jag bra på.

3 kommentarer:

Erika sa...

Gillar snö men inte kylan. Nu är det perfekt med gradantalet dvs +/-0. Trevlig Helg

nillas liv på pinnen sa...

Plusgrader!?
Det var konstigt. Här är det fortf minusgrader. Flera stycken.

Singelmamman sa...

Erika: Nu är det minus en grad. Det är bättre.

Nilla: Lyckliga du!