fredag 1 januari 2010

Trött är bara första bokstaven i förnamnet

Äldsta tonåringen har precis gjort frukost till sig. Den yngsta har sagt hej i dörren till sitt rum men syns inte till något mer. Vännen har ätit frukost med mig men nu dragit sig tillbaka för att läsa. Han läser uppenbarligen med magen, för boken ligger där och hans ögon är slutna. Själv är jag inne på min andra kopp te. Och spanar ut och tänker att det vore underbart om någon drog med mig ut på en promenad. Jag orkar inte själv. Skulle hämta bilen hos de vi var på fest hos igår, men jag ska absolut inte köra idag.

Vår nyårsfest slutade fem i morse. God italiensk buffé, mycket vin och mycket bubbel i glasen. Mer än så här klarar jag inte av idag. Godnatt, tror jag.

3 kommentarer:

Agneta sa...

Jag hade gärna dragit med dig ut på en promenad, men jag orkar inte gå så långt idag. En annan dag!

nillas liv på pinnen sa...

Mina döttrar har jag ännu inte sett röken av. Men den yngsta har jag iallafall fått livstecken ifrån. Man får vara glad för det lilla.
Låter som att du har en klok vän. Hur ska man bäst spendera nyårsdagen om inte snosande med en bok på magen?

Singelmamman sa...

Stort o smått: Bra. Då hörs vi om promenaden en annan dag.

Nilla: Helt rätt, skulle också vilja lägga mig, men känner lite ansvar för att låtsas vara pigg inför barnen. Men det blir tidigt i säng ikväll.