fredag 29 januari 2010

Borta

Tonåringen har gått för att handla nötter och sen åka tillbaka till sin pappa. Det är underbart att få en bonustid så här, men det är ju så himla tomt när de går. Jag tappade sugen lite grann, hittar den inte här.

Det blir nog bra när jag går och tränar. Få bort stelheten i kropp och tanke.

Kära vän och arbetskamrat, G, har lånat ut sina långfärdsskridskor till mig. Så på söndag är det Singelmamman som ger sig ut på isen på Rudan, Handen. Ser med skräckblandad förtjusning fram emot det. Är ju jätterädd för att gå ut på isar, men med drygt en månads konstanta kyla så ska den väl hålla även för en Singelmamma, och så himla tung är jag inte.

4 kommentarer:

segsliten sa...

Vilken härlig söndag du kommer få. Jag minns så väl när jag gav mig ut på sådana turer med min morfar ... för sisådär en miljard år sedan.
Kram ☺

Singelmamman sa...

Segsliten: Ja jag hoppas det. Det ska visst snöa imorgon igen, så jag hoppas att de hinner ploga innan. Annars hindrar nog träningsverken mig från att gå på måndag.

Ting sa...

Usch, jag vågar inte skrinna på sjöisar.
Läskigt!

Singelmamman sa...

Ting: Ja, jag vet inte hur jag ska våga, men får väl starka mig med... ett glas vatten.