söndag 10 januari 2010

Jobb som jag gillar

Att frosta av frysen är ju kanon! Det borde jag göra oftare. Hur det går till? Jo så här. Börja med att hälla upp ett glas vin, stäng sedan av frysen, ta ut allt som är ätbart, släng det som inte går att identifiera, inkl din mammas goda hemlagade lunchlådor från 2006. Drick en klunk av det goda vinet. Ställ ut allt som fortfarande kan betecknas som matnyttigt på balkong eller liknande. Ställ en bytta på golvet och sen jobbar frysen. Drick lite mer vin. Jag behöver inte göra ett skit mer. Kanske ta bort byttan på golvet så småningom och lägga tillbaka maten i frysen. Men vilket enkelt jobb!
Funderar på om det här går att praktisera på jobbet på något sätt.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj, verkar vara ett bra upplägg. Hur gör vi som inte har vin? Coca Cola eller ......

Singel i storstan sa...

Eller så skaffar man sig en frostfri frys och bara håller sig till vinet...

Chrissan sa...

Fan. Vinet missade jag. Tur att inte frysen är helt klar än.;)

Singelmamman sa...

Anonym: Hm, oj det vet jag inte. Har aldrig vågat prova.

Singel: Nä men satan så bra! En sån frys ska jag ha nästa gång.

Chrissan: Låter liiite orutinerat tycker jag. Men tur att det finns tid kvar då.

Agneta sa...

Jag kan bli din vindrickande assistent.

Snäckan sa...

Inser nu vad jag gjort för fel när jag frostat av min...Har inte druckit vin under tiden. Ska tänka på det nästa gång:-)
Härligt att läsa att jag inte är den enda som har oindentifierbara byttor och mammas gamla infrysta måltider i frysen...

Mitt i Fågelsången sa...

Ok, jag visste att det var ngt speciellt tillbehör som behövdes för en fulländad avfrostning. I mitt fall innebär det då att jag får avvakta till februari med dylika aktiviteter eftersom jag kör VLCD i knappt 2 veckor till, och sedan passar på att hålla allt vitt månaden ut....

Men då vet jag till senare.

Realisten sa...

Fast på jobbet kan man väl inte dricka någonting annat än champagne?

Singelmamman sa...

Stort o smått: Du är härmed anställd! Har sett ditt (vin)CV och det ser lovande ut. Mycket lovande.

Snäckan: Oidentifierade byttor är behållningen med avfrostningen. Här har vi frågetävling om innehållet.

Mitt i: Varsågod, ett helt gratis tips och ett som garanterat fungerar.

Realisten: Vin hemma, champagne hemma OCH på jobbet. Helt rätt.

Sus sa...

Men jag drack vin utan att frosta av frysen. det gick bra det med =)

Singelmamman sa...

Sus: Det är ju tillochmed ännu mer fantastiskt! Inget jobb... att jag inte kom på det. Attans.