onsdag 20 januari 2010

Jag kan vara uttråkad

Funderar på vad det är för fel på mig som känner mig så trött och håglös. Möter en gammal arbetskamrat till mig, G, han säger att jag kanske är uttråkad. Jamenvisstsåärdetju! Sen säger han något om trötta zombieföräldrar och varför tonåringar så gärna spelar spel som går ut på att skjuta just zombies. Men det är jag inte lika fokuserad vid, jag tänker bara på hur rätt han har och hur uttråkad jag nog är. Jag lovar mig själv på stående fötter där i t-baneträngseln att i år ska jag byta jobb. Basta!

Sen lovar jag mig själv igen att jag ska ha bättre ekonomi också. Och det kommer gå så himla lätt och bra. *Skeptisk*

13 kommentarer:

Daniel sa...

Finns jobb här i finnbyn för dej! Snöskottare behövs!

nillas liv på pinnen sa...

Klart du ska byta jobb om du är uttråkad! Shoot!

M sa...

gör det! ta dig en funderare på vad du egentligen vill. det håller jag på med. sök någon kurs. det håller jag på med. sök vidare sök sök sök. till slut hittar du vad du söker och kanske ger det en toppen ekonomi.

Singelmamman sa...

Daniel: Tror jag kommer på en gång! Får jag sova på din soffa då?

Nilla: Eller hur! Ska bara...

Mona: Japp, jag har äntligen börjat fundera, och ska göra precis som du säger. *lovar*

Singel i storstan sa...

Jag har aldrig ångrat mig när jag bytt jobb! Det är bara att våga bryta sig loss som kan vara svårt...

Jag håller på dig och hoppas att du hittar något.

Singelmamman sa...

Singel: Tack, du har helt rätt. Det är det där med att ta sig loss som är svårast, men för sjutton... klart jag ska!

Anonym sa...

Jag ska byta jobb!

Agneta sa...

Hörde jag uttråkad? *smakar på ordet, och japp, känner igen*

veronica sa...

Kollar oxå på annat jobb, fast än jag har ett skapligt fritt med roliga arbetskamrater. Vill bara inte vara helt slut när det är dags för pension.

Men längre än till kolla kommer jag nog inte..Vi kanske skulle byta? Jag kör truck, vad gör du?

Förra kommentaren, skrevs så tidigt/sent, för att jag hade jobbat natt:)

segsliten sa...

Byta till ett jobb med bättre betalt ... låter helt suveränt!
Kram ☺

Maj Korner sa...

Det är för lite vin kanske!

Realisten sa...

Bara du inte blir uttråkad under Vasaloppet så är jag nöjd! Men bytt jobb. Det kan göra underverk...ja nästan i alla fall.

Singelmamman sa...

MsNN: Jag med. Det är jag säker på.

Stort o smått: Välkännt men inte kul.

Veronica: Ja varför inte, jag har aldrig kört truck. Är det bra betalt? Jobba natt, då får jag gå och lägga mi på morgonen alltså!

Segsliten: Ja det är min plan! ;-)Kram tillbaka!

Maj: Det är det absolut!

Realisten: Nog är jag avspänd allt, men inte ens jag kan nog somna när jag åker Vasaloppet. Tror också på underverk! Och byter jobb om så behövs.