onsdag 13 januari 2010

Mindre sköna saker som sällan kommer ensamma

Det finns en del saker i livet som är mindre roliga och även mindre sköna. För min del kan jag vara utan:
1) Fastna med trasigt nagelband i vanten och riva med sig halva fingertoppen när vanten ska tas av
2) Få snö innanför jackan i nacken eller var sjutton som helst innanför kläderna förresten
3) Peta mig i ögat med mascaraborsten, gång på gång
4) Att vrida kroppen åt ett håll och ben/benen åt ett annat, knäna tycker mycket illa om den rörelsen.
5) Att få in en häftklammer under nageln
6) Att råka sätta en häftklammer, en annan klammer, i en fingertopp
7) Att hälla kokande vatten över ena handen
8) Att på morgonen ta på sig strumpbyxor och upptäcka att de är en storlek för små och inte ha tid att byta för det finns ingen andra strumpbyxor och jag skulle ha varit på jobben för en kvart sen
9) Att gå upp tidigt på morgonen, efter 9 ganska ok
10) Att det finns mer månad kvar än lön

9 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Uuuuuh, det där med häftklamrarna kan jag klara mig utan!
Men det andra verkar kul.
(För att inte tala om vad kul jag är. Och trött. Om kommentaren är obegriplig så är det helt logiskt.)

Agneta sa...

Förbjud häftklammer! Och förbjud vassa papper - det gör ju svinont att skära sig på papper ju!

Therese Zätterqvist sa...

Tja Singelmamman! :)

Nya aktiviteter klara för BloggJoggen nästa vecka!

För att följa med på SatsDance nästa vecka så gå bara in på Sats hemsida. Har länkat från min blogg.
Fyll i ditt namn och din e-postadress så får du träna gratis 5 ggr. Du kan boka pass först när du hämtat ut ditt kost på Sats.

Jag har valt att ha mitt kort på Odenplan och kommer att boka klasserna SatsDance nästa vecka - måndag och torsdag. Jag har även valt Yellow-kurser som är för nybörjare.

Det vore askul om du ville boka samma klasser, så att man kan gå fler personer tillsamman. Alltid roligt! :)

Hej så länge! Therese bloggjoggen!

Realisten sa...

Till punkt åtta skulle jag vilja lägga till."Att lyckas ha sönder två par strumpbyxor redan innan man har lämnat sitt hem på morgonen och det tredje paret innan man har kommit fram till jobbet."

segsliten sa...

Spionerar du på mig? Den där listan skulle jag kunna göra riktigt lång ... helt utan ansträngning - tyvärr.
Kram ☺

Nell sa...

Låter som du haft en tuff dag....

Singelmamman sa...

Nilla: Du är förlåten. Kul? Med söndertrasade fingertoppar... hm?

Stort o smått: Jag är för förbjud, som tur är missade jag vassa papper idag.

Therese: Kollar och återkommer, Odenplan är ju nära mitt jobb.

Realisten: Suck! Ja varför skulle det typ INTE hända!

Segsliten: Jag med. Tyvärr, detta är dagens axblock.

Nell: Du verkar ha förstått! Tja vad kan man annan önska en dag som börjar med försovning.

Suzan sa...

Jag hoppas att du inte råkade ut för allt det där samtidigt?

Har du fått bh:n än förresten?
mvh suzan

Singelmamman sa...

Suzan: Mer eller mindre. Och jodå! BHn är toppan.