måndag 18 januari 2010

Tre datorer på tre personer

Det betyder att jag sitter okej då, ligger i soffan med en dator i knät. Äldsta tonåringen i sitt rum den yngsta tonåringen i sitt rum. Det är mycket tyst här hemma ända till jag nös och bokstavligen ramlade ur soffan. Höll nog på att somna, dock inte medan jag själv skrev. Läste lite jobbmejl bara. Har ätit thaisoppa ikväll, så gott. Men också öppnat kylskåpsdörren och klappat min champagneflaska trettiotolv gånger. Det skulle sitta som en sportmössa nu att ta ett glas. Och så är jag godissugen. Undrar om jag med hjälp av telepati kan få äldsta tonåringen att gå och köpa godis? Tänker inte be om det, lite värdighet har jag allt. Ja jag vet, antagligen har jag väldigt lite värdighet. Men det får räcka idag.

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Värdighet ska man ha en alldeles lagom dos av. Och det har du. *helt säker*

Agneta sa...

Hörde jag godis?

Singelmamman sa...

Nilla: Lagom är här alldeles bäst. Tackar!

Stort o smått: Japp, och min värdighet sträckte sig till att be den äldsta hämta choklad vi (har) hade i kylskåpet.

veronica sa...

Oops, då halkade jag in här oxå, efter att ha läst andra roliga bloggar.

Ville bara säga: -Varför krångla med telepati. Är det inte enklare att skicka ett mejl, när ni sitter vid datorn samtidigt?;)

Hur du än sände iväg tanken, hoppas jag ju att du fick lite gott, det är vi alla värda:)

Singelmamman sa...

Veronica: Hej och välkommen hit! Kul att ses. Men vad sent/tidigt du skriver... Mejl eller sms, attans att jag inet tänkte på det! *muttrar*