söndag 24 januari 2010

Nytt blad i Singelmammans liv

Efter en oerhört stärkande helg och på alla sätt danande för kropp och skäl tar nu Singelmamman tag i detta med listor. Även Singelmamman har nu förstått hur viktigt det är att ha listor. Singelmammans första lista blir:
Nästa vecka:
Kommer Singelmamman att jobba på jobbet
Kommer Singelmamman planera allt hon ska göra
Kommer Singelmamman att bära iväg allt som ska till återvinningstationen
Kommer Singelmamman inte att köpa godis
Kommer Singelmamman skura badrummet
Kommer Singelmamman ställa undan dammsugaren
Kommer Singelmamman boka tvättstugan till söndag kväll
Kommer Singelmamman komma i tid varje dag till jobbet (eller åtminstone en dag)
Kommer Singelmamman gå på ett jobbrelaterat mingelparty och dricka vatten (va?!)
Kommer Singelmamman fira bästa B som blir fantastiska 50 år och ser ut som hälften.
Kommer Singelmamman dricka mycket champagne när hon firar bästa B, och ja Singelmamman struntar fullt och fast i den vita månaden då
Kommer Singelmamman äntligen beställa tid hos frisören
Kommer Singelmamman vakna med ett leende och skutta upp ur sängen, varje morgon
Kommer Singelmamman att gilla en av punkterna ovan

8 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Det måste vara den där med bokningen av tvättstugan!

Singelmamman sa...

Nilla: Njae, inte precis, tyvärr inte ens nära. Ett försök till kanske?

M sa...

listor är bra, liksom regler. båda är till för att brytas (???)

varför ställa undan dammsugaren? står den inte bra där den står?

Singel i storstan sa...

God morgon! Hur går det med skuttandet? :-p

Agneta sa...

Jag såg frågetecken efter varje mening. Men så är jag lite avis också.

Alexandra sa...

Jag kopierar din lista och sätter upp på mitt kylskåp. Gillar dammsugspunkten speciellt. Jag dammsuger minst två gånger om dan...

Maj Korner sa...

Jag säger som Stort och smått, jag saknade frågetecknet på varje rad!

Singelmamman sa...

Mona: Den står där så länge att jag till slut inte ser den och måste leta efter den.

Singel: Lysande helt enkelt, här har skuttats må du tro!

Stort o smått: Nähä! Här är inga frågetecken snarare utropstecken.

Alexandra: Bra, listor är det nya svarta... Och så vill jag hälsa dig välkommen, tror jag glömde det senast.

Maj: Se svar till Stort o smått, här är verkligen inga frågetecken!