söndag 10 januari 2010

Sömnbehovet

Nu är det helt tyst i lägenheten. Sonen har precis gått och lagt sig. Han kom och satte sig en stund, kunde inte sova och eftersom min idé om att jag kunde lägga mig i hans säng och läsa saga helt ratades, så pratade vi en stund. Jag borde släcka ner nu. Men vill ha den här stunden för mig själv. Bortsett de två timmarna igår på stan har jag knappt varit själv en enda minut den senaste månaden. Det tar lite på min energi. Jag behöver höra mig själv mer. Men nu är det en barnfri vecka, då blir det mer egen tid. Tror att det är dagens frosta-av-frysen-vin som gör sig påmind. Men jag ser fram emot att gå till jobbet imorgon. Och till morgonträningen.

2 kommentarer:

Realisten sa...

Och så ser du väl fram emot att det är måndag? :)

Singelmamman sa...

Realisten: Va, va, vad sa hon? Fan vad jag hör dåligt nu igen. Mndag, sa hon det? Nä det är det inte.