söndag 31 januari 2010

Stäng av musiken

Vaknar med ont i hvudet och jag är säker på att det är den irriterande låten "...men ett hjärta kan gå i tusen bitar..." med den nasala och gnälliga Afzelius. Försöker lokalisera oljudet men inser till min fasa att det kommer inifrån mitt huvud. Jag blir inte av med eländet.

Så jag gick upp. Och så småningom försvann både låt och värk. Puh, för jag hade inte klarat det så länge. Dagen har varit kanon. Försöket med långfärdsskridskorna var nog en syn för gudarna. Det gick inte alls. Men det berodde nog dels på mina kängor som inte riktigt var anpassade och att jag inte lydde rådet från G, att ha stavar. Men nästa gång så.

Ikväll har jag blivit bjuden på jättegod ugnsbakad öring som vännen både fiskat och lagade till. Till det en god romsås med kräftstjärtar, och tomatsallad med fetaost och äple. Jättegott. Nu strax sängen. Blir absolut tidigare än inatt, då tror jag att vi la oss vid 4-tiden.

5 kommentarer:

Realisten sa...

Nu känns det verkligen som du är på väg att lägga dig alldeles för tidigt. Det är inte nyttigt. Glöm aldrig det.

Singelmamman sa...

Fast det är så jobbigt att stå och sova, för att inte tala om hur svårt det är att gå och sova.

nillas liv på pinnen sa...

Shit, jag är hungrig.
Något olämplig tidpunkt för det.

Garlica sa...

Haha... den låter gillar jag skarpt!

Singelmamman sa...

Nilla: Hoppas du är mindre hungrig nu.

Garlica: Det är egentligen inget fel på låten. Det var bara det att jag inte blev av med den i mitt huvud. Mycket irriterande.