torsdag 7 januari 2010

Återvinning

Kommer på i drömmen att den här drömmen har jag drömt förr. Blir irriterad och somnar djupare. Väcks av en smäll, sådär som det låter när en dörr blåser igen i korsdrag. Går upp bara för att konstatera att ingenting har ramlat eller blåst igen. Kissar och går och lägger mig igen. Kan naturligtvis inte somna om, är fortfarande lite sur över den gamla drömmen. Ska det vara så här nu? Inga nya drömmar,bara gammalt skräp som jag drömt förr? Jag blev visst gammal igår.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Jag skulle vilja drömma de drömmarna jag hade som liten, att jag flög och att jag föll... känslan av tyngdlöshet var så skön.
Mindre sköna var de drömmar då man sprang allt man orkade men det gick bara i slowmotion....
*vill hem och sova nu*

Singelmamman sa...

Stort o smått: Höll på att skriva; dröm om... men slowmotion, det är vissa dagar på jobbet.